Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre AirPort-mottagning på din TiBook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns nu en enkel lösning för att öka AirPort mottagning med upp till 50 % på din TiBook - om du är beredd att offra PC-card porten.

Läs mer här

Ciryon

Världens längsta mening?

"Installation Users open the PowerBook, exposing the Airport card, remove the cable connection to the internal antennas, connect the new antenna wire, thread this wire through the PCMCIA slot opening and then attach the cable to the external antenna stub of the Ti Antenna which resides in the PCMCIA slot opening or to the Ti Whip antenna velcro'd to the top half of the PowerBook case"

Pfjuuuu...

Ett annat tips är att trycka på klisterlappen som finns på väggen i batterifacket då detta enligt utsago skall trycka antennen i tiBooken som kan hoppa ur led bättre i läge.

Jag fick bättre mottagning meddelst detta. Känns inte som om det är en placeboeffekt så jag nu i princip har samma (ok, något lägre) mottagning på min tiBook som ohennig har i sin 12":are.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-04-09 01:16

Jag upplever inte min mottagning som dålig på något sätt. Har en TiBook 1ghz med nästan lika bra mottagning som iBook-modellerna. Apple måste, i det tysta, ha fixat detta problem från tidigare modeller...

Hittade länk.

Läs inlägget med texten "UPDATE: following a call to Apple" i översta raden.

1
Bevaka tråden