Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastnat i Pismo...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-03-05 17:41

Jag skall byta ut ett gammalt prambatteri i en Powerbook Pismo.

För att komma åt det skulle jag behöva lossa den optiska enheten, men den sitter fast. Så även det stendöda stora batteriet.

Vad göra!?

Detta är säkert en dum fråga, men jag saknar manual, och har inte lyckats googla rätt - sorry :">

Hur kan den optiska enheten sitta fast? Vad har du gjort mot den, det ska ju bara vara att dra i den spaken som finns utanför brevid den?

Misshandlare!

Ursprungligen av apple4ever:

Hur kan den optiska enheten sitta fast? Vad har du gjort mot den, det ska ju bara vara att dra i den spaken som finns utanför brevid den?

Misshandlare!

Enda jag kan tänka mig är att han försöker öppna upp den från undersidan. Tittar man på de båda instruktioner jag länkat till så ska man inte ens behöva röra vid vare sig batteri eller cd eftersom man lyfter på tangentbordet och går in från ovan.

Man kommer inte åt backupbatteriet utan att flytta på DVD-spelaren. Den sitter i vägen annars. Batteriet sitter en bra bit in under DVD-spelaren, och det är bara sladden till moderkoretet man kan se utan att dra ut DVD-spelaren.

DVD:n och batteriet tas ur jätteenkelt är det meningen, det finns två spakar på framsidan av chassit: En framför batteriet och en framför DVD:n, vinkla dem framåt och enheterna åker ut.

  • Medlem
  • 2007-03-15 00:34

Tack för hjälpen - det slutade lyckligt!!

Jag förtjänar ett RTFM, men utan manual är det tur att 99mac finns

(Om någon av outgrundlig anledning vill ha Pismons heldöda nätbatteri, och lika döda PRAMbatteri, PM:a mig)

1
Bevaka tråden