Jag har för en kort tid sedan installerat extreme-kort och express-modul. Efter mycket strulande med Apple-support och(!) MAC-support om inställningar och fel som visade sig inte vara fel... så fungerar nu extreme-kortet tillsammans med express-modulen och jag kan äntligen koppla upp på webben igen.

problemet är vad som följer:
jag vill såklart koppla ihop en mac-Glob för att dela skrivare och närverka med huvuddatorn (imac g5). hur gör jag?

Globen är nu utrustad med ett externt Pci/usb som är installerat med goda resultat - dvs. Det känner av huvuddatorns nätverk. Men globen vägrar att koppla upp på webben via airporten och inte heller nätverket rent konkret. dvs skicka filer fram och tillbaka mellan datorerna.

jag är helt bakom vad det gäller inställningar osv och har fått hjälp av supporterna ovan nämnda... men de verkar också lite bakom.
Nåja, inte Apple...men däremot bredbamdsbolaget/telenor "Va??? har du inte PC så vet vi inte vad du ska göra. Ring Apple...."

Några vettiga tips!?!?! och guidning.
ska airportprogrammet installeras i globen? ska samma nätverksinställningar in i globen som i imacen eller ska jag bara öppna något i nätverksdelning? vad?

/Förvirrad

Senast redigerat 2007-03-04 10:44