Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga ut!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-02-24 21:51

Hallojs.

Jag kan inte logga ut OSX! Jag kan byta användare med hjälp av 'snabbt användarbyte', och jag kan via den komma åt inloggningsfönstret.

Inte världens största problem, men det är lite irriterande eftersom det är lite knepigt att stänga av datorn utan att logga ut...

Någon som har något tips?

På vilket sätt går det inte att logga ut? Händer det inget om du väljer logga ut? Eller hänger sig datorn? Eller vad?

  • Oregistrerad
  • 2007-02-24 22:25

Hur menar du med "knepigt att stänga av datorn utan att logga ut" ... ? det är väl bara att välja "Stäng Av" istället för "Logga ut" ... eller är det jag som missar någon detalj nu?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-02-24 22:43

starta terminalen, skriv in

sudo shutdown -r now

Autentisera med lösen och förhoppningsvis dödas de trilskande processerna...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-02-25 09:16

Det händer alltså ingenting när jag väljer 'logga ut', 'stäng av', eller 'omstart' från äpple-menyn. Datorn bara fungerar precis som vanligt...

Om jag går till inloggningsfönstret kan jag därifrån stänga av datorn, men då får jag skriva in användarnamn och lösen.

Jag ska testa shutdown... har gjort det förut men mina gamla linuxkunskaper va inte tillräckligt bra

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-02-28 23:34

Hejs.
Nu har jag provat att lägga på ett helt nytt system på datorn, men felet kvarstår... kan fortfarande inte logga ut användaren (ingen av dem)

Är det någon som har någon idé, eller är det en nyinstallation från början som gäller?
(Finns det någon log-fil att grotta ner sig i?...)

PS. 'shutdown' från terminalen fungerar. Finns det något kommando för att logga ut istället... man kanske får något felmeddelande om man fösöker logga ut med hjälp av terminalen. DS.

1
Bevaka tråden