Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några frågor..

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite funderingar kring OS X..

1:a Efter lite trixande och testande så har jag kommit fram till att man kan skrolla med två fingrar (på padden). De jag undrar nu är om de finns fler snabbkomnadon att utföra mha paddan. De jag letar efter mest är helt klart att hoppa fram och tillbaka mellan hemsidor (samma funktion som delete knappen på tangenbordet).

2:a Finns de nått som gör de möjligt att ändra så att VLC spelar upp all media som finns på datorn. Jag har testat att ställa in så att VLC ska vara standard för .avi filer, men den vägrar att använda den som standard, den spelar bara upp den filen jag nyss tryckte på.

3:e Finns det någon mediaspelare som är bättre än VLC i mac os x? VLC crachar för mig stup i kvarten, de börjar bli lite irriterande.

4:e När jag fäller ner skärmen så stänger datorn ner internet och alla processer sätts i vänteläge. Finns de något sätt där bara skärmen stängs ner och så att alla processer fortsätters i bakgrunden?

1) Inte vad jag vet faktiskt kanske någon annan kan det bättre än mig.

2) Ja. Ladda ner en systeminställningspanel som heter DefaultApp. Men den kan du styra exakt vad för filer som ska öppnas med vad för program.

3) Inte för att det är någon tröst för dig men jag har aldrig haft de problemen med VLC. Visserligen använder jag det mer och mer sällan sedan jag installerat WM-Components och DivX sstöd i Quicktime.

1
Bevaka tråden