Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Såhär får du SEB & Telia E-LEG att fungera på Intel Mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 15:22

Mycket prat om e-leg fram och tillbaks här på forumet och när jag sist skulle fixa detta i somras hittade jag ingen relevant information om kombinationen MBP/Firefox/SEB.

Fick en shysst idé idag, funkar verkligen Telia's säkerhetsmodul under intel? Firefox är ju UB så det kanske funkar om man får Firefox att köras som PPC?
Testade detta och 10 minuter senare funkar e-leg.

Duplicera Firefox.app i Finder, byt namn till tex "Firefox.app PPC", Get info och välj att köra under Rosetta. Sen är det bara att följa guiden hos SEB/Telia så tutar det på utan problem!

Är fortfarande rätt novis på Mac och hade hoppats att man skulle kunna lösa detta genom ett Alias eller motsv., några ideér?

Lycka till!

Senast redigerat 2007-01-24 21:56
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-31 10:56

Jag kan inte klicka på "Nästa" i steg 2. Fastän jag installerat "programvaran Net iD". Provade att starta om datorn också men det hjälpte inte. Längst ned står det "Kontrollerar om du redan har programvaran..." och Nästa-knappen är liksom inte aktiverad. Förstår inte vad som är fel.

Använde du Firefox 1.5 eller 2.0?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 15:24

Hehe, var ett tagsedan jag var här.
Jag använder Firefox 1.5.0.9.

1
Bevaka tråden