Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inget batteri

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-01-14 19:10

Min macbook hittar inte batteriet.. När jag är inne i OS X är det bara en batteri-ikon jämteklockan med ett kryss i. "No batteries avaible". Det går heller inte att ladda datorn. Magsafen lyser bara grönt hela tiden. Har även testat med annan nätadapter..

Har även försökt ta ur batteriet och sedan satt tillbaka det igen

Någon som känner igen detta?

Jag har sett det problemet. Det är fel på batteriet, lämna in och få det utbytt.

Har precis samma problem, är det bara att få ett nytt då asså?

Lider av samma problem. Tänkte lämna in den, när jag har ork att åka ut i kylan
Klarar mig ju med eladaptern, men jobbigt att datorn dör varenda gång magsafen råkar lossna

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-14 20:54

Det som kommer ske är att de kommer erbjuda er ett nytt batteri med posten. Om ni har möjlighet så kolla med en polares batteri - för felet kan också bero på något i hårdvaran. Då kommer det ta ännu längre tid att få MacBooken kabellös!

Ni kan också åka till erat service ställe eller eran försäljare och kolla. Men då behöver ni ett ärrende nummer vilket ni får av supporten...

Testa dock att nolla datorn innan ni ringer elelr byter batteri! Står på Apple sidan hur man nollar datorn osv! Lycke'te!:(

1
Bevaka tråden