Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 2007: Apple Computer Inc. blir Apple Inc.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som avslutning på årets keynote i San Francisco lät Steve Jobs meddela att de släpper sitt gamla företagsnamn, Apple Computer Inc., och härifrån går vidare som Apple Inc. Med produkter som iPod, iPhone och Apple TV markerar namnbytet att de inte längre bara är en simpel datortillverkare utan ett företag som erbjuder en hel livsstil.

Fäll en nostalgisk tår och utbringa en skål - Apple Computer Inc. är dött, länge leve Apple Inc.!

Senast redigerat 2007-01-10 18:28

Jag saknar "Computer". Tycker det lät finare på något vis.

Men. Precis som jag fortfarande säger Macintosh kommer jag att de gånger jag behöver säga hela namnet även inkludera computer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-10 13:04

Betyder det att de även är på god fot med skivbolaget Apple? Jag vill minnas något om att de kom ganska överens för inte så länge sen, men jag är inte säker. Någon som minns mer?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-10 13:34
Ursprungligen av macce:

Betyder det att de även är på god fot med skivbolaget Apple? Jag vill minnas något om att de kom ganska överens för inte så länge sen, men jag är inte säker. Någon som minns mer?

Det kanske inte betyder något med Steve spelade ju Beatles på keynoten i alla fall

Undrar vad herr Jobs och Apple Inc har lyckats göra om fem år? Det har ju hänt en del dom senaste åren trots allt - när 99mac startade 2001 var det allmänna intresset för Mac inte direkt jättestort.

Jepp, de hade med Beatles lite överallt.
Verkar som de har försonats, Granny Smith och Macintosh

Inget skrivet om detta vad jag kan se.

Ursprungligen av kitesurf:

Jepp, de hade med Beatles lite överallt.
Verkar som de har försonats, Granny Smith och Macintosh

Inget skrivet om detta vad jag kan se.

Vad jag kommer ihåg och förstod av det senaste domstolsutslaget i den eviga kampen mellan Apple inc och Apple corp, så vann Apple inc

För den som inte upptäckt det så finns keynoten som podcast (1.2 GB). Jag har tittat genom nästan hela nu men jag måste ju säga att killen från cingular är den tristaste av alla talare. Förutom att han i princip läser sina kort rakt av så är han ju så himla långrandig...bläää.

1
Bevaka tråden