Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

prestanda som klarar 3D

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag sitter med en gammal iMac 333 Mhz RAM 256. Har just börjat arbeta med två 3D-program, Poser 4 och Bryce 5. Att arbeta med Poser går bra, men om jag ska fortsätta använda Bryce måste jag köpa en G4. Nu kan vissa renderingar ta upp till 3 dygn! Problemet är givetvis pengar. Är det någon som vet vilken typ av G4 jag minst måste köpa för att sänka renderingstiden på mer avancerade bilder till ner under ett dygn?

Hälsningar
Mats

Köp en så ny som möjligt på tilllåten budget.

För att kapa renderingstiden med en tredjedel kanske du skulle behöva en tre gånger så snabb processor, dvs. 1Ghz.
Fördelen med en G4'a är ju att de sitter monterade på fräsigare moderkort.
För övrigt tror jag inte G3 eller G4 spelar nån större roll på annat än priset. Inte relativt priset iallafall, och det var ju där vikten låg?

Klart du ska skaffa en dubbel-1,4Ghz och fylla den med maxGb ram om du kan, helst 8-10st.

Tänkvärt kan ju vara: Klarar din renderare av att använda två processorer fullt ut?
Annars är ju 1Ghz ett billigt alternativ.
Ändå billigare: Första bästa med 133mhz moderkort, kanske en 466 eller 533'a?

Har du optimerat dina inställningar på iMacen? Att stänga av RUBBET utom renderaren brukar ge mig några procent tidsvinst.

Jag kör fortfarande Lightwave ibland på min gamla iMac 233mhz, och visst är det segt, men jag gör större och "bättre" renderingar på den idag på några timmar, jämfört med dygn då jag var lite grönare på renderingsinställningarna.

Jag tycker att du har väldigt lite ram i din iMac, det går ju att få i åtminstånde 1Gb, så i med det till att börja med. Tar renderaren hjälp av virtuella minnet kan den rendera i veckor typ

1
Bevaka tråden