Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny ipod fjärr (ej radio) funkar ej?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 21:40

Jag köpte en fjärr på hifiklubbens utförsäljning för 50:-, när jag testar min ipod kopplad i min universal docka så händer ingenting. jag har dock ingen ström ikopplad till dockan, behövs detta för att den ska funka?

kan någon som äger en fjärr och en universal docka testa och ge besked?

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-10-25 23:26

är det en Apple-fjärrkontroll? jag har en sån och den funkar fint även utan ström till universaldockan, det ska gå.. har du "aktiverat" den på menu-knappen? stod nåt sånt i manualer.. har du kollat om det är batteriet som det är slut på? går i såna fall att byta, du trycker bara in den där runda pluppen på undersidan med t ex en penna.
förresten är du säker på att den fungerar? jag menar, vem säljer en Apple-remote för bara 50 spänn?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 10:22

Den är inte aktiverad nej, jag råkade slänga kartongen, tänkte att den inte var så svår att använda men ack så fel man hade. hifiklubben säljer ju ut hela deras apple sortiment till hutlösa priser då de slutar att sälja ipod from nu... tack för hjälpen! ska genast testa att aktivera den

1
Bevaka tråden