Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildtävling - Hur kommer iPhone se ut?

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag satt och lekte med tanken att apple skulle komma ut med en mobiltelefon som har exakt samma format som Ipod nano. Vad tror ni om det?? Vore nåt va? Jag sitter och designar en protoyp i photoshop just nu. Härmed är tävlingen igång tycker jag. Vem designar den snyggaste mobiltelefonen á la ipod nano??? Kom ihåg att scrollhjulet ska va med... Skärmen gör jag lite större... Bild kommer snart.

Jonas

Har haft den här länge, kom på iden när vi satt och drömde ihop den på en mattelektion.

Snygg. Men den ska vara mindre. Som Ipod Nano helst...

Den är ändå jättesnygg Gtgoon

Cool, gjorde du den med Photoshop? Jag önskar att jag fattade något av det programmet, haha.

Typ markera, ctrl c, ctrl v, spara, klart?

Ursprungligen av oscarj:

Typ markera, ctrl c, ctrl v, spara, klart?

vad är ctrl?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-18 11:06
Ursprungligen av thecrazy88:

vad är ctrl?

hoppas du skojade:p

men den var ju ganska snygg, men vi får nog inse att något sådant troligen aldrig kommer

Ursprungligen av Dava:

hoppas du skojade:p

men den var ju ganska snygg, men vi får nog inse att något sådant troligen aldrig kommer

"Piper Jaffray analyst Gene Munster maintained an "outperform" rating and $103 price target on Apple Computer after February NPD data showed iPod sales tracking in-line with estimates. The analyst is modeling for March iPod unit sales of 9 million," Maya Roney reports for Forbes. "'We would be buyers of Apple on [the recent] pullback given we believe iPod demand will accelerate in mid-calendar 2006, based on upcoming positive seasonality and new form factor iPods,' wrote Munster in a research note Wednesday."

Roney reports, "In addition, the analyst believes Apple will benefit in its fiscal second March quarter from the new Intel-based Macs, along with what he estimates to be a '75% chance' of an 'iPhone' in the next 12 months," Roney reports.

W.

Ny Bild!

Lite uppdaterad... Två nya knappar....!

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-03-18 18:06

Blev ju sugen o fixa en jag också fråga mig inte hur det får plats eller nåt sånt..

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-03-19 09:05
Ursprungligen av remante:

Blev ju sugen o fixa en jag också fråga mig inte hur det får plats eller nåt sånt..

Nice!

om man vill ha den riktiga ipodkänslan så måste ju menysystemet se ut som en vanlig ipod... och hjulet är viktigt

Vill man ha den mindre är det ju bara att krympa

Men en telefon måste ju ha en viss storlek, t ex måste den vara tillräckligt lång för att nå mellan örat och munnen.

Jag blev ganska paff när motorola släppte sin iTunes telefon, en har både ful och konstigt, de skulle kombinerat de bästaav båda, en motorla RAZR med en nano, som jag gjort i bilden, lövtunn ska den vara också.

@ thecrazy88 (Killbill <3) Ctrl är tangenten på PCar iaf längst ner i vänstra hörnet.

Ursprungligen av Gtgoon:

Men en telefon måste ju ha en viss storlek, t ex måste den vara tillräckligt lång för att nå mellan örat och munnen.

Det måste den inte alls. Min telefon når inte till munnen. Funkar bra ändå.

Här har ni den!

Bilden på min designade Iphone. Samma storlek som Ipod Nano...

Ursprungligen av Gtgoon:

@ thecrazy88 (Killbill <3) Ctrl är tangenten på PCar iaf längst ner i vänstra hörnet.

Hehe, det var ett skämt

  • Oregistrerad
  • 2006-03-18 13:46

om den är som nanon, och med en sådan skärm, är det nog omöjligt att komma åt knapparna

  • Medlem
  • 2006-03-18 15:03

tror nog mer på att avnvända hjulet till o välja siffror, typ som på d där gamla fasta telefonerna..

Hmm...ja jag funderade också på upplägget med knapparna. Det ska ju vara en mini telefon. Men det kanske blir för tajt. Förslag någon?

Snyggt! Hehe, telefonen blir ju ganska liten...Men det är gött om det funkar...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-18 19:34

men vad skulle apple tjäna på att släppa en iPodtelefon?
det enda den skulle göra är att se till att försäljningen av iPods skulle minska, visst, den skulle sälja riktigt bra, men jag tror ändå inte på konceptet. jag tror inte heller att apple kommer att introducera någon telefon än på ett tag

Ursprungligen av Dava:

men vad skulle apple tjäna på att släppa en iPodtelefon?
det enda den skulle göra är att se till att försäljningen av iPods skulle minska, visst, den skulle sälja riktigt bra, men jag tror ändå inte på konceptet. jag tror inte heller att apple kommer att introducera någon telefon än på ett tag

Jag tror absolut att Apple kommer släppa någon slags iPhone detta år då det har gått rykten efter rykten om detta. Apple måste väl se efter vad köparna är ute efter. Många miljoner människor sitter och väntar med spänning efter en iPhone! De kan väl endå inte gå enbart efter dess egna åsikter?
Om nu Apple släpper en iPhone detta år tror jag själv att den kommer rocka fett =).

W.:)

Något jag inte gillar med w900i är att man måste stänga av telefonen om man ska använda den som walkman, Om man sluter telefonen ska dent vara endast iPod mjukvara utan en massa konstigt jox, eventuellt att man kan ta emot samtal när man lyssnar.

Ursprungligen av Gtgoon:

Något jag inte gillar med w900i är att man måste stänga av telefonen om man ska använda den som walkman, Om man sluter telefonen ska dent vara endast iPod mjukvara utan en massa konstigt jox, eventuellt att man kan ta emot samtal när man lyssnar.

man måste inte stänga av telefonen för att använda den som walkman, men man kan göra det för att spara batteri och de gör även att du kan använda den på flygplan.
Nice förslag på telefoner i övrigt.

Här har jag mitt eget lilla lustiga bidrag!!! Och jag anser inte at det bör finnas scrollhjul på en mobil!!:mad:

Min tanke från början var egentligen bara att det skulle komma en telefon med samma design och med scrollhjulet som är fantastiskt. Det viktiga är inte att telefonen kan spela mp3 låtar. Men visst, ett par gb vore inte fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-20 21:06

snyggaste hittils,,

lite jobbig knappsatts bara

Bevaka tråden