Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HUR?!?!?? Behöver hjälp!! :D

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
jag har ett irriterande problem.... jag har en Ipod Nano 2GB och för att "ladda in" musik i den har jag en helt vanlig pc... det funkar jätte bra men nu är det såhär att jag har köpt en ny dator och jag vill ladda in min musik i Itunes på den i stället, finns det ett sätt att göra så utan att allt jag lagt in i Itunes på min första dator bara försvinner?!?!? behöver hjälp snarast!

Tack på förhand!

Kopiera allt till nya datorn och dra in det i iTunes?

Funkar det?!?!
men hur ska jag kopiera det menar du??!?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-06 16:37

hur mycket musik?

jag har 206 spår och till alla har jag fixat bilder och en hel del info... det har tagit en stund..

kanske med en cd-skiva ?!?!?!?!?!?! eller en dvd-skiva ?!?!?!?!?!?!?! har du brännare ?!?!?!?!1 Annars kan du skicka över internet med t.ex. msn !!!1!! eller använd ipoden genom att ta bort alla låtar först, sen dra in låtarna på ipoden från din gamla dator (inte via itunes) och sen koppla in ipoden till din nya dator och dra över låtarna från ipoden !!!11!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-06 16:42

kopiera in det på ipoden (via ikonen på skrivbordet) och sen bara ta ut det igen när den e inkopplad på den andra datan

okey... jag är inte suuper teknisk men det ska nog gå bra
men har inte Apple lagt in nåt skydd el. liknande så att man bara kan ladda in låtar från en dator?!?!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-06 16:53

det e bara att återställa den. eller om du vill lägga in från båda kan du ställa in att lägga in låtarna manuellt

Men jag tycker det är så tråkigt att lägga in låtarna manuellt ;)....

Nu får alla säga till om de tycker att jag har helt fel lr bara hittar på lr nåt!
Men kan man inte bara kopiera ikonen ITunes från den här datorn, lägga in den på en lös hårddisk lr liknande, och sen sätta in den på den nyare datorn... lr blir det så då att Itunes biblioteket inte sparas?!?!

Ursprungligen av heddasch:

Men jag tycker det är så tråkigt att lägga in låtarna manuellt ;)....

Nu får alla säga till om de tycker att jag har helt fel lr bara hittar på lr nåt!
Men kan man inte bara kopiera ikonen ITunes från den här datorn, lägga in den på en lös hårddisk lr liknande, och sen sätta in den på den nyare datorn... lr blir det så då att Itunes biblioteket inte sparas?!?!

Din iTunes-ikon innehåller INTE din musik, nej.

Kan det här vara nån ledning?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300173

Men Se[BBB]e hur menar du med; Eller använd ipoden genom att ta bort alla låtar först, sen dra in låtarna på ipoden från din gamla dator (inte via itunes) och sen koppla in ipoden till din nya dator och dra över låtarna från ipoden !!!!! jag förstod inte!!

Jag har letat på Apple men jag hittade inte något... TACK!!!!!
nu ska man bara översätta det till Svenska så att man fattar varenda liten bit!

Att först tar du bort alla låtar via itunes så att ipoden är tom

Sedan går du in i den här datorn och lägger in alla låtar för hand till ipoden.

Sedan tar du ipoden till din nya dator och drar in alla låtarna till en mapp på hårddisken och importerar dem i iTunes.

Klart

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-06 18:35

men då kommer dom inte i samma ordning och allt detdära ?

Samma ordning? "allt detdära"? Det var lite vagt...
Under Bibliotek i iTunes kommer det (förhoppningsvis) att se identiskt ut på din nya burk som på den gamla.
Vad som inte kommer över är tex. spellistor och en del metadata som playcount, senast spelad mm.

  • Medlem
  • 2006-03-06 22:41

har inte läst så noggrannt men är låtarna lagda som filer eller som musik!?!????!???1??! för annars kommer dem ha konstiga namn!!!!??!!!!1?!!!!!11!!!!!1!!!!!111!!!!?!!!!ett!!!!!!!!

1
Bevaka tråden