Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Martin fields eller invisible shield?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag har precis fått ut en ny ipod nano för att min andra gick i sönder, och nu undrar jag vilken screen protector jag skall välja. Någon som har erfarenhet av någon av dessa screen protectors?
Invisible shield och Martin fields? Vilka ger bäst resultat?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-02-18 18:28

Eller bestskinever

  • Oregistrerad
  • 2006-02-18 19:31

Jag kör Martin Fields på min Video, bara framsidan eftersom jag egentligen skiter i repor, förutom just på skärmen eftersom man tittar på den. Funkar skitbra och kostade inte många kronor från Hong Kong, tog väl 4 dagar innan jag hade brevet hemma! Rekommenderas.

  • Medlem
  • 2006-02-19 00:23

Bestskinsever (exakt samma som IS men billigare)

okej är det mycket svårt att sätta på martin fields då?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 18:01
Ursprungligen av flying_spoon:

okej är det mycket svårt att sätta på martin fields då?

Martin Fields är bara att sätta på, det har finns beskrivning på www.martinfields.com om du vill se noggrannare. Misslyckas du och det hamnar snett, så är det bara att ta bort och göra om, tog väl mig 5 minuter vid köksbordet innan jag var nöjd. Det är MYCKET lättare att sätta på än IS/BSE, men skyddar ju inte kanterna. Å andra sidan är MF betydligt mindre fult, jag kör bara med framsidan, och man ser i princip inte att det sitter skydd på.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-19 12:34

Du ska ha Invisible shiled eller bestskinsever... Finns inget alternativ! :P:P

är IS som en plast strumpa som man sätter på eller?

  • Medlem
  • 2006-02-21 12:20

Nej, det är som tejp (typ, fast du använder vatten för att sätta på))... Du sätter först på framsidan, sen baksidan, och låter den torka. Sen kan du inte ta av, om inte du vill ha bort den helt förståss. Men då förstörs plasten.

Är martin fields hårdplast eller som tejp det också?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 18:01
Ursprungligen av flying_spoon:

Är martin fields hårdplast eller som tejp det också?

MF är väldigt tunn hårdplast.

Okej, för jag bryr mig inte så hemskt mycket om kanterna. Tycker du att ajg skall satsa på martin fields doolar?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 22:54
Ursprungligen av flying_spoon:

Okej, för jag bryr mig inte så hemskt mycket om kanterna. Tycker du att ajg skall satsa på martin fields doolar?

Om du inte bryr dig så mycket om kanterna så ja! Jag är skitnöjd med mitt, och ville bara ha skydd för framsidan (displayen) och där gör MF jobbet perfekt, plasten är verkligen så tunn så att det inte syns, på jobbet var det INGEN som märkte att jag hade det på när jag visade iPoden.

Kommer det inte ner nått vatten i snurrhjulet på ipoden? när man fuktar shielden.

  • Medlem
  • 2006-02-21 23:47
Ursprungligen av sv3nsson:

Kommer det inte ner nått vatten i snurrhjulet på ipoden? när man fuktar shielden.

Kanske lite... Men du låter ipoden stå i 24 timmar utan att sättas på, för att vattnet ska avdunsta. Jag använde skit mycket vatten när jag satte på mitt, även fast man bara behöver pytte pytte lite. Min nano funkar fotfarande perfekt.

skall man hälla vatten på mt också? för det finns en film på mt's hemsida där de sätter på en screen protector på en handdator utan vatten

  • Medlem
  • 2006-02-22 17:33

Nej, man ska inte använda vatten med martins

1
Bevaka tråden