Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Störst, bäst och snabbast

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac.com har tagit ett stort steg framåt genom version 3.0. Fokus för uppgraderingen har varit prestanda - och under den kommande veckan kommer ytterligare förbättringar ske.

99mac version 3.0 är baserad på MySQL vilket förbättrat sökprestanda hundrafalt. Vi tror att alla medlemmar kommer känna av hur mycket snabbare forumet reagerar jämfört med tidigare versioner - men det kommer bli ännu snabbare.

Under denna vecka flyttar vi om i serverhallen och 99mac splittras på två dedicerade servrar - en maskin för webserver och en annan för databaser. Det kommer innebära ett kort driftstopp men framförallt en tredubbling av prestanda.

Vi återkommer med mer information om uppdateringen under denna vecka.

Senast redigerat 2003-03-23 23:44

För den som inte tycker det går snabbare - har ni testat göra en sökning? Vad har ni för internetanslutning? Vilket browser och dator?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
För den som inte tycker det går snabbare - har ni testat göra en sökning? Vad har ni för internetanslutning? Vilket browser och dator?

Testade att utföra en sökning på orde "99mac" första natten version 3 var i bruk för allmänheten. Telia ADSL på 0.5 Mbit med Safari, sökningen tog inte mer än 5 sekunder om inte ännu snabbare, då bör man ju tänka på att ordet 99mac förekommer ett par gånger (1543 träffar). Jag upplever 99mac som grymt mycket snabbare under sökningen, men annars inte så mycket snabbare. Men bara att den är så pass snabb under sökningen är ett stort plus!

Testade återigen att söka på 99mac, den här gången tog sökningen 3 sekunder, Safari med 8 Mbit internet i skolan. Sökningen är mycket imponerande, märker man inte skillnad på den nya sökningen och den gamla, ja då vet jag inte om man kan skilja på runt eller fyrkantigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-03-25 09:55

Visst är det snabbare och bättre!Speciellt uppskattar jag den snabba sökningen eftersom jag sitter med modem uppkoppling.

Att layouten dessutom är snyggare gör ju inte saken sämre.

Sökningen verkar det vara lite si och så med...

Jag har provat att söka på "php" i forumet för utveckling och får bara 2 träffar. Jag är rätt säker på att det finns fler än så...

I övrigt går det mycket snabbare allting. Sitter med safari på 1 mbit.

/J

  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-03-27 21:24

Tänkte först att trycka 2:an eftersom det kändes rätt, men efter en sökning på 99mac, hann sekundvisaren knappt upp till 3 sekunder.

Så det måste bli en klar 3:a om jag är ärlig...!

Snyggt jobbat...

1
Bevaka tråden