Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemmagjort iPodfodral

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-12-16 20:17

Här kommer lite bilder på mitt nya hemmagjorda iPodfodral. Jag köte en bok på Ordning och reda för 69kr, limmade ihop sidorna med trälim, och skar sedan ut ett fack för min iPod.

De svarta "prickarna" på innsidan är magneter för att boken inte skall öppna sig själv. Längst fram i boken har jag sparat ca 1cm med lösa sidor för framtida noteringar -precis som en vanlig bok.

Insidan och "uttaget" för hörlurssladden är klätt med rött tyg.

Tyvärr håller bilderna inte högsta klass pga att jag bara har min kameramobil i närheten. (Bättre bilder kommer nästa vecka).

//Filip

  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 20:20

Den var fin. Tar den stor plats?

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-12-16 20:24

nja runt 16X10 tror jag har för mig att det är A5 format... kanske runt5cm djup

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-16 20:39

limmade du ihopp alla sidorna? jobbigt

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-12-16 20:45

jepp men det gick ganska fort ändå, problemet var att de expanderade vid limmningen så hela boken är lite "förskjuten" som man kan se på den andra bilden. Men det gör inte så mycket. -Planerar nu att göra ytterligare ett fack där hörlurarna får plats...

  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 21:57

hahaha

vad onödigt

Jag tycte det var en kul idé.
Man ska ha tid bara...

  • Medlem
  • 2005-12-16 23:44

varför väljer man rosa som kille? det var innovativt men kanske lite stort! om du ska ha den i fickan alltså

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-12-17 00:13

kan ju säga att för det första är det kvaliten på min mobilkamera som gör att den ser rosa ut. Den är klarröd i verkligheten.

Ja, i min byxficka platsar den helt klart inte, däremot i min jackficka är den perfekt... Tycker det är najs med lite större och rejälare fodral.

Fler iPod-i-boken varianter
Se här

Det var snyggt men kanske aningen otympligt...

Tss

  • Medlem
  • 2005-12-18 16:21

snyyggt och något udda fodral=P

Kanske bra att dölja ipoden i för lärare t.ex.

1
Bevaka tråden