Finns inga orginalhörlurar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 16:01

Har sprängt mina orginal apple hörlurar och tänkte idag beställa nya. Hittade inga på nätet, jaha tänkte jag, och slängde mig på telefonen och ringde apple.
frågade efter hörlurar och fick svaret: Dom finns inte. Vadå finns inte?
Men du kanske vill ha några med fjärrkontroll? Fan heller, jag vill bara ha några orginalhörlurar.
Så sitter jag i skiten nu, Observera att det är orginal jag vill ha, eftersom jag antagligen säljer ipoden och då vill jag ha med orginallurar.
Finns det inget ställe man kan få tag i några, helst inte begagnat?
Dåligt apple, mycket dåligt......

Hur lyckades du spränga dem? Med dynamit?

Tror att OnOff eller Siba kan ha.

Om originallurarna går sönder får man nya gratis... Rota runt nånstans på Apples hemsida.

Jag sprängde runt 6 st hörlurar under ett års tid. Fick alltid nya..Fast de lät lite irriterade 5e gången men tyckte de borde skaffa bättre kvalité på lurarna, då skulle jag sluta ringa!
Hörlurarna är bra, det var därför jag bad om nya varje gång istället för att köpa andra, de spelar bra. Men kvalitén är sämst

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-12-14 18:42
  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 20:16

Det gäller bara så länge garantin räcker va?

Ursprungligen av Dava:

Det gäller bara så länge garantin räcker va?

vet inte men skulle inte tro nåt annat

Ja detta gäller bara så länge som du har garanti...

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-12-14 20:20

Ingen aning faktiskt, men testa. Hade jag gjort!

Skicker de ut nya hörlurar. Mina börjar låta lite kasst så jag kanske borde passa på innan garantin går ut

• Medlem
  • Lund
  • 2005-12-28 15:17

om din garanti har tagit slut hade jag köpt nya om dom hade varit rätt så billiga.. tror inte dom kan kosta mer än 200 kr

iPods standardlurar kostar högst 15kr att tillverka.

F.ö tille r som spränger dem; ni glömmer brränna in dem. Tutar ni på hög volym direkt på oanvända element har de inte tänjt ut sig ordentligt och spricker, dvs "sprängs". Kör låg/medelvolym i 1 vecka och öka sedan successivt. GÖr ni detta kan ni spela högt länge utan att de sprängs, de tål mycket mer. Jag har haft mina standardlurar i över 1 år. Plast har lossnat ochd e är färgade blåa av kläder. Dock är ljudet precis som det var när de var nya, och de tål hög volym.

Varför inte köpa några bättre, jag tycker orginallurarna låter som små konservburkar!? Koss The Plug finns ju för typ 130 kr på webhallen.com till exempel.

1
Bevaka tråden