Leveranstid för nano med gravyr?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-24 11:21

Hejsan.
Igår kväll beställde jag 2st svarta 4Gb iPod nano från Applestore, samt ett fodral.
På fodralet stod det 5-7 veckors leveranstid, men vad jag förstod skickade de grejorna allt eftersom de kom in i lager. Med andra ord skulle iPod'arna skickas först och sen när de får hem fodralet skickar de det också.
Leveranstiden på iPod'arna skulle vara ca. 3 dagar har jag för mig.

Idag så kollade jag på order-statusen och fick till min förskräckelse se "Estimated Shipped By 13 Jan, 2006" på alla tre produkterna! Stämmer det här eller kommer det att ändras till ett lite närmre datum? Eller har det att göra med att jag valde gravyr på båda iPod'arna?

Ursprungligen av Zkronk:

Hejsan.
Igår kväll beställde jag 2st svarta 4Gb iPod nano från Applestore, samt ett fodral.
På fodralet stod det 5-7 veckors leveranstid, men vad jag förstod skickade de grejorna allt eftersom de kom in i lager....

Har ingen större betydelse ifall du beställt med eller utan gravyr.
Och ifall fodralet du beställt finns på lager, så kommer allt utan större tvivel komma fram innan jul.

Jag beställde själv ett av de nyare Nano-fodralen via Applestore, vilket också stod 5-7 veckors leveranstid, men fick den max på 5-8 dagar. Så ta inga datum bostavligt... Skriv ifall du får upp annat datum eller status på din beställning.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-24 17:23

Okej.. Tack för svaret!
Efter att jag läst lite mer på Applestores sidor såg jag att det var någon inställning (som inte jag kunde hitta) som gjorde att de inte skickade grejorna förän de hade alla produkter i lager. Man kunde tydligen ändra detta genom att ringa till dem. Men jag gjorde det enkelt för mig och avbeställde fodralet och nu ska de tydligen skickas på måndag Det blir både min och farsans första mp3-spelare

EDIT: En liten uppdatering på läget: Såg nyss att iPod'arna skickas från nederländerna Så i nästa vecka lär de nog dyka upp.

1
Bevaka tråden