Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"one more thing" ryktestråden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-08 12:23

Apples event nästa onsdag kommer med största sanolikhet att innehålla en iPod uppdatering av något slag. Det har gått många rykten om en iPod med video möjligheter, större skärm och möjligheten att använda den på sidan för att få widescreen bild. Andra tror bara på en mindre uppdatering till 40 och 80 GB hårddisk och en del tror på en iPod i silver.

I denna tråden tycker jag vi kan flippa ut lite. Visa självklart fejkade bevis och bilder. Skriva vilka funktoner vi vill se på en ny iPod.

PodFuture som hade insider info om Nanon har skrivit följande.

http://forums.macrumors.com/showthr...625#post1723625
http://forums.macrumors.com/showthr...819#post1740819

Han säger att Video iPoden ser ut ugefär som följande

http://homepage.mac.com/grahambower/ipod_predictions.html

Denna bild var den fösta "spionbild" som kom ut. Vilken troliktvis är fejkad

http://www.engadget.com/entry/1234000683061846/

Kom igen nu. Låt oss ha lite roligt i väntan. Skapa gärna egna bilder av en vido iPod eller bara en G5:a.

PS. Kom gärna med NYA ideer.

  • Medlem
  • 2005-10-08 13:12

Kom på en sak själv faktiskt.

Kommer ni ihåg att på inbjudan till förra eventet när nanon presenterades var det en bild av Steves jeansficka. Varifrån han sedan trollade fram nanon.

Denna gången är det ju ett drapperi som många har sagt syftar på något med video och film att göra. Faktum är att samma röda draperier finns på teatern där eventet äger rum. Kanske inte alls syftar på det vi tror. Kanske bara att där bakom presenterar vi en ny produkt.

Eller?

Vill egentligen bara ha inbyggd radio funktion och förbättrad batteri tid. Även om en video funktion hade varit coolt. Jag hoppas att man inte ska ha den nya ipoden på tvären när man styr den för musik ser bara mer svårkontrollerad ut då.
Ser fram emot Apple event på onsdag hoppas verkligen dom kommer visa ipod G5.

ja de skulle vara kul med en ipod som har radio.. men om man kan göra en fm-sändare borde man ju kunna göra en motagare också.. lr?? aja om den ser ut som den sägs göra ska jag deffinitivt köpa en..
de känns som dagarna före julafton nu ju.. man vänta å väntar.. (iallfall när man va mindre:p)

finnns redan flera fm mottagare att köpa. Men jag vill ha det inbyggd och inte en tillsats som gör ipoden större och klumpigare.

  • Medlem
  • 2005-10-09 12:28
Ursprungligen av Cappachino:

finnns redan flera fm mottagare att köpa. Men jag vill ha det inbyggd och inte en tillsats som gör ipoden större och klumpigare.

varför vill man ha en radio i sin iPod?

Grejen med en mp3-spelare är ju att ha med sig sina egna låtar, välja själv och slippa reklam. Vill man lyssna på radia är det väl bara att ta med sig en. Kostar 29kr på cleas ohlsson.

Samtidigt tror jag inte att iPoden kommer med radio fören det digitala radionätet är utbrett. Kan man inte få in klockrent ljud skulle det förstöra anseendet på spelaren.

Och som vanligt när det gäller apples produkter så gör man ingenting om man inte är bäst på det.

Nu finns det ju radio kanaler utan reklam. Grejen med mp3 spelare är ju att välja själv då borde man också få välja att lyssna på radio. Jag vill kunna välja att höra på P3s morgon passet på min ipod på jobbet medans dom andra lyssnar på jobbiga city 107.

Tror det är för dyrt att bygga in en digital radio mottagare i en mp3 spelare.
Vem vill ha med sig en radio för 29kr från claes ohlsson när man kan ta med sin ipod.

Apple hade kunnat lansera en ipod med inbyggd radio för oss som vill ha det.
Radio är ju nästan standard i alla mp3 spelare nuförtiden.

  • Medlem
  • 2005-10-09 14:18

"Och som vanligt när det gäller apples produkter så gör man ingenting om man inte är bäst på det."

Dom e ju knappast bäst på ljud...

1
Bevaka tråden