Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nykomling och omvänd

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
En kort presentation av mig:

Jag började min MP3bana (innan MP3tiden var det minidisc som gällde och innan den cd och det hela böjade 1983 med en sonyfreestyle) med en av creatives första hårdiskbaserade spelare (ful som stryk och stooor) den ahde jag tillsammans med ett par koss porta pro i några år innan jag köpte en 512Mb iriver men den tyckte jag var för liten så min fru fick ärva den och själv så köpte jag en Archos på 20 Gb och till den hade jag Shure e3c lurarna. Jag var rätt nöjd med den förutom att batteritden var kass och att GUI't var rätt så segt. Jag hade då en del kollegor och vänner som gått över till iPod men jag vägrade att gå med i någon slags hypad mactalibanism (som jag såg det då så överdrev alla macvänner apples förträfflighet och föraktade riktiga datorer alltså PC'n). Till sist så kollade jag dock närmare på en kompis iPod och blev förvånad över vilken finish den hade både på mjukvarusidan som på spelaren i sig själv. Jag kände att jag blev tvungen att skaffa mig en iPod trots allt. Sagt och gjort så köpte jag en 4g iPod på 40 gb och blev fantastikst nöjd över den, jag blev faktiskt så nöjd att jag kände mig tvungen att omvärdera mina fördomar kring mac. Till sist så blev jag omvänd (till det "hjäpte" allt strul som det varit med mina maskiner i alla år och att jag blivit trött på "pula" med dom hela tiden) så nu sitter jag här hemma och väntar på min 20" Imac som skall komma denna vecka . Jag har dessutom köpt en shuffle för det är bekvämt att ha när man skall till affären eller ut och cykla. En annan sak jag tycker är kul med iPoden är alla dessa tillbehör, tyvärr kanske man skall säga för nu sitter jag med separat batteripack till iPoden och till shufflen, jag har microfon, fjärrkontrol till och med den löjliga lilla lasern sitter jag med. Om man skall vara lite negativ så brusar shufflen när man använder sig av vissa hörlurar, jag märkt bruset när jag använt shurehörlurarna och mina Bose tripod men bruset är försvunnet när jag använder orginallurarna så det är dom jag får använda mig av, egentligen inget större problem eftersom jag lyssnar förhålladevis lite på shufflen

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-18 08:28

Hej och välkommen!
Kul med lite längre presentationer, och med tanke på att du verkar lite tekniktokig (i positiv bemärkelse) så har du hamnat helt rätt här på iPod.se!

1
Bevaka tråden