Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara svartvitt på teven

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ska köra bildspel på tv (genom dockans svhs och sen scart mot teven) blir det bara svartvitt, några bra tips på hur man fixar det?

Ursprungligen av Giggle:

När jag ska köra bildspel på tv (genom dockans svhs och sen scart mot teven) blir det bara svartvitt, några bra tips på hur man fixar det?

Använd en "scart delare" *vet inte vad det heter*.

Alltså en grejj som gör att man får fler scartingångar kostar ca 300 kr!

Ursprungligen av rm_sync:

Använd en "scart delare" *vet inte vad det heter*.

Alltså en grejj som gör att man får fler scartingångar kostar ca 300 kr!

Blir det färg på fotona om jag använder en sån? (scartdelare) Som det är nu får jag upp bilderna på teven, men de är svartvita.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-04-24 16:40

Du kör S-VHS-signal (kontakten ser ut lite som en seriell kabel med fyra pins i) in i en TV som inte klarar av att ta emot det, låter det som. Har iPod Photo en kompositutgång tro (oftast gul vanlig rund kontakt, typ RCA)? Använd den då och se om det hjälper. Äldre TV:s klarar inte SVHS, och vissa moderna TV:s klarar det bara på en av svartkontakterna.

Ursprungligen av JonesH:

Du kör S-VHS-signal (kontakten ser ut lite som en seriell kabel med fyra pins i) in i en TV som inte klarar av att ta emot det, låter det som. Har iPod Photo en kompositutgång tro (oftast gul vanlig rund kontakt, typ RCA)? Använd den då och se om det hjälper. Äldre TV:s klarar inte SVHS, och vissa moderna TV:s klarar det bara på en av svartkontakterna.

Då är det nog det som är problemet, teven är sk-tgammal... Det blev dyrt med iPoden, nu måste jag köpa ny teve också!
(och nej, iPod Photo har inte komposit, bara svhs)

Tack för hjälpen, ha de gott!

1
Bevaka tråden