Hej, Jag har ett par frågor ang ipod köp!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej!

Jag har tänkt att köpa en Ipod mini...men har ett par frågor.

Får man rabbatt med csn kortet på ipoden, hur mycket isf, och får man rabbatten vart man än köper den? Jag har slarvat bort lösen ordet åt csn kortet, kan jag få rabbatt trots de, ifall jag visar upp kortet?

Ungefär hur många album får plats på en 4gb:are?

Hur är kvaliten, har hört att fleras batteri har gått sönder, men har även hört att dom byt till bättre batterier nu?!

Och sedan såg jag på apples sida att man kan få gratis gravyr...?!

Tack så mycket på förhand

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-19 20:49
Ursprungligen av feihoe:

Ungefär hur många album får plats på en 4gb:are?

det beror ju på vilken kvalitet du rippar i såklart.
räkna på det själv. rippa skivor och se hur mycket utrymme de tar. en gb är ju alltid en gb

Ursprungligen av feihoe:

Och sedan såg jag på apples sida att man kan få gratis gravyr...?!

du vill att vi här ska verifiera någonting som står på apples sida? du börjar i fel ände.
om det står på apples sida att du får gratis gravyr, så är det självklart så.

Ursprungligen av erik:

det beror ju på vilken kvalitet du rippar i såklart.
räkna på det själv. rippa skivor och se hur mycket utrymme de tar. en gb är ju alltid en gb

du vill att vi här ska verifiera någonting som står på apples sida? du börjar i fel ände.
om det står på apples sida att du får gratis gravyr, så är det självklart så.

okey, men finns det olika gravyer och välja mellan, eller hur funkar det?

Men frågan jag helst vill ha svar på är hur mycket ipoden kostar ifall man får csn rabbatt, har nämligen 1800kr nu

Kika här http://store.apple.com/Apple/WebObjects/marley_se?qprm=38337

4GB SEK 1.743,75
6GB SEK 2.203,75

Gravyr ingår just nu utan extra kostnad, du får 2 rader med max 23 tecken på varje.

Just nu har jag 551 låter på min mini (4GB), och då är den rätt knökfull. Bör tilläggas att alla låtar är i minst 192kbit/s AAC så filerna är rätt stora!

Rekommenderar starkt att köpa ett fodral till, se testet på startidan samt mitt lilla test Inget kul om den blir repig ... iaf grattis i förskott till köpet, att bli med iPod är väldigt trevligt. Det är en helt underbar MP3-spelare.

Ursprungligen av jonasy:

Kika här http://store.apple.com/Apple/WebObjects/marley_se?qprm=38337

4GB SEK 1.743,75
6GB SEK 2.203,75

Gravyr ingår just nu utan extra kostnad, du får 2 rader med max 23 tecken på varje.

Just nu har jag 551 låter på min mini (4GB), och då är den rätt knökfull. Bör tilläggas att alla låtar är i minst 192kbit/s AAC så filerna är rätt stora!

Rekommenderar starkt att köpa ett fodral till, se testet på startidan samt mitt lilla test Inget kul om den blir repig ... iaf grattis i förskott till köpet, att bli med iPod är väldigt trevligt. Det är en helt underbar MP3-spelare.

wooow! shysst

Jag har funderat lite på det där med gravyr, men har nog bestämt mig för en stilren grön/blå 4gbare..

Är det verkligen nödvändigt med fodral, han som testat på minin skrev följande :

"När minin sen är så pass motståndskraftig mot repor tycker jag inte att det behövs något fodral."

Tack så mycket! jag hör av mig på forumet när jag köpt ipoden(troligen imorgon!)

• Oregistrerad
  • 2005-03-19 22:16
Ursprungligen av feihoe:

Är det verkligen nödvändigt med fodral, han som testat på minin skrev följande :

"När minin sen är så pass motståndskraftig mot repor tycker jag inte att det behövs något fodral."

Tack så mycket! jag hör av mig på forumet när jag köpt ipoden(troligen imorgon!)

Repor är väl inte det enda ett fodral skyddar mot utan också hårda stötar man ska ju vara lite när det är en hårddisk i den.

hur skall jag göra egentligen när jag köper från apple för att få rabbatt...går på gymnasiet, csn.

kan nån beskriva exakt hur man beställer då!

macforum är skit..

• Oregistrerad
  • 2005-03-21 21:55
Ursprungligen av feihoe:

hur skall jag göra egentligen när jag köper från apple för att få rabbatt...går på gymnasiet, csn.

kan nån beskriva exakt hur man beställer då!

macforum är skit..

Gå in på www.csn-kortet.com och länka dig vidare till Apple Store. Då får du automagiskt 10% rabatt.

Vissa återförsäljare erbjuder studentrabatt. Tex MacHuset här i Borås har 8% men då får du ingen gravyr.

Ursprungligen av David Molarin:

Gå in på www.csn-kortet.com och länka dig vidare till Apple Store. Då får du automagiskt 10% rabatt.

Vissa återförsäljare erbjuder studentrabatt. Tex MacHuset här i Borås har 8% men då får du ingen gravyr.

Tack så jätte mycket, skall beställa en ipod mini nu, 4 gb hade jag tänkt! blir troligen en blå...funderar forfarande, jobbigt!

Har beställt en blå 4gbare nu

• Medlem
  • Solna
  • 2005-03-22 22:19

Grattis du kommer bli super nöjd..

Kollar också på en mini. Men är många säger att den inte har ngn bas. Lyssnar mest på trance och då skulle det vara skönt med lite bas i mina koss porta pro.

1
Bevaka tråden