Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Paynovas Nyhetsbrev: Handla och vinn Ipod minis storebror

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-09 21:34

Rubriken på Paynovas nyhets brev idag var "Handla och vinn Ipod minis storebror" och så har de en bild på MP-eye HTS-150 och en länk till http://www.paynova.com/swe/newsletter/nyhetsbrev_tavling.html. Jag var på ett sådant humör då jag kände att jag bara var tvungen att skriva till dem. Det gjorde jag och fick ett fånigt auto-svar tillbaka...

Så om ni trodde att iPod var storebror till iPod mini - Tänk om! Det är MP-eye HTS-150!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 21:57
Ursprungligen av Beez:

Rubriken på Paynovas nyhets brev idag var "Handla och vinn Ipod minis storebror" och så har de en bild på MP-eye HTS-150 och en länk till http://www.paynova.com/swe/newsletter/nyhetsbrev_tavling.html. Jag var på ett sådant humör då jag kände att jag bara var tvungen att skriva till dem. Det gjorde jag och fick ett fånigt auto-svar tillbaka...

Så om ni trodde att iPod var storebror till iPod mini - Tänk om! Det är MP-eye HTS-150!

He he, ja just det storebror till iPod mini. Knappast! Undrar varför de skriver så, om det är för att de är korkade eller för att locka till en annan produkt genom att ha titeln "iPod mini" så att folk ska tro att den är av samma kvalitet och tillverkad av samma företag som minin.
//Jakob

Vad stod det i Auto- svaret?

  • Medlem
  • 2005-02-09 22:10

Måste vara ett skämt...

Vad jag vet är ipod storebror till allt och alla. Sen att spelaren på bilden verkar vara den mest lågbudget model som finns gör ju inte saken bättre.

Jag säger upp mitt paynova konto nu!

  • Medlem
  • 2005-02-11 00:04
Ursprungligen av minipod:

Vad stod det i Auto- svaret?

I auto-svaret stod det "Det här var ett förslag vilket vi kommer att vidarebefodra till de ansvariga för Paynova AB. Vi jobbar hela tiden på nya idéer och är tacksamma för alla förslag och även klagomål våra användare har så vi vet vad vi kan bättra oss på. Du är välkommen att kontakta oss om du har fler frågor om Paynovaplånboken eller om problem uppstår."

Lite lustigt efter som jag inte kom med nåt förslag, bara kritik Jag skrev:
"Mp3-spelaren ni menar är en MP-eye HTS-150 och har INGET att göra med Apples iPod! Att Teknikmagasinet använder iPod i sin beskrivning av mp3-spelaren har ingen betydelse, det är mer som en jämförelse. Så som ni använder det finns det ett samband mellan de båda, vilket det inte gör (mer än att de båda är mp3-spelare)."
Inte kunde jag veta att de skulle skicka det vidare till Teknikmagasinet...

  • Medlem
  • 2005-02-11 00:08

The thick plottens!

Nu fick jag brev från Teknikmagasinet! Tydligen har Paynova skickat mitt brev vidare till dem, för jag fick brev från Kalle Kiander, Marknad- & nätbutiksansvarig på Teknikmagasinet. Han skriver:

Det är absolut inte vår mening att lura någon att den MP3-spelare som lottas ut är.från Apple. Vi anger tydligt att det är en MP-eye och vill bara peka på att HTS-150 är en spelare med många funktioner som slår iPod mini på fingrarna, därav epitetet "storebror"..Exempel på dessa.funktioner är:
Bättre batteritid (18 h)
Större lagringsutrymme (5 GB)
Inbyggd FM-radio
Inbyggd diktafon
Direct Encoding
Stöd för fler format
5-bands EQ + 7 förinställda
Läs gärna även bifogad artikel från senaste MP3-musik. Där får HTS-150 mycket bra betyg, man skriver bland annat "När man testar musikspelare nu för tiden går det inte att komma ifrån att snegla lite på iPod, och om man tittar på mini kontra den här spelaren finns det en del saker som talar till HTS-150s fördel."

Lite lustigt eftersom det inte var Teknikmagasinets referens till iPod jag avsåg utan Paynovas. (se ovan) Kan ju bli kul det här! Ska ta och svara Kalle att det inte var dem jag menade...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-10 14:19

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=100129

verkar faktiskt vara MP-eye själva som vill marknadsföra den som iPod minis bror (av något slag. storebror / halvbror / whatever), eller så är detta bara ett sammanträffande.
löjligt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 22:18

jag mailade detta till apple:

--------------

Hello!

I think you should see this page.

http://www.paynova.com/swe/newsletter/nyhetsbrev_tavling.html

That page claims that the featured MP3 player is "the big brother of the iPod mini".
Clearly a copyright infrigement.

Marcus

1
Bevaka tråden