Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knepig sak med itunes

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo det e så att min polare ska köpa sig en ipod. han ska installera sitt itunes på sin kompis data och fixa låtar där. Sen vill han fixa det på sin data.
Kan han på nått sätt sedan fixa så att han kan få itunes på sin egen data senare och undvika atta alla låtar försvinner.??

alltså.... du måste nnog ta om det här... din kompis ska installera itunes på hans kompis DATOR!? sen ska han installera det på sin DATOR??? sen ska låtar försvinna??? va snackar du om???? Itunes går att tanka gratis från apples hemsida.... så de e lugnt... behövs inte köpa... Sen när han får sin ipod så kommer det med en installations skiva till PC... Men varför ska det försvinna låtar??????

Okeej-.jag ska försöka förenkla,.
Joo han får en installations skiva på köpet det vet han.
men han bor ganska öde o har inte bredband.
Så han vill åka till en kille och lägga in massa låtar på sin ipod. för att göra det så måste han ju installera itunes hos kompisen. men sen om han installerar itunes hemma sedan så är ju inte låtarna som finns på podden kvar i itunes.' om han då uppdaterar ipoden försvinner alla låtar.
Kan han på något sätt ha kvar alla låtar i itunes även om han vill byta till sin data?
Om man kan tex på nått sätt istället för att uppdatera podden av det som finns i itunes uppdatera itunes av det som finns i podden?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-04 16:55
Ursprungligen av Orginel:

Okeej-.jag ska försöka förenkla,.
Joo han får en installations skiva på köpet det vet han.
men han bor ganska öde o har inte bredband.
Så han vill åka till en kille och lägga in massa låtar på sin ipod. för att göra det så måste han ju installera itunes hos kompisen. men sen om han installerar itunes hemma sedan så är ju inte låtarna som finns på podden kvar i itunes.' om han då uppdaterar ipoden försvinner alla låtar.
Kan han på något sätt ha kvar alla låtar i itunes även om han vill byta till sin data?
Om man kan tex på nått sätt istället för att uppdatera podden av det som finns i itunes uppdatera itunes av det som finns i podden?

ta bort automatisk synkning mellan iTunes och iPod, och synka manuellt istället.
finns i nån meny om du bara letar.

Ursprungligen av erik:

ta bort automatisk synkning mellan iTunes och iPod, och synka manuellt istället.
finns i nån meny om du bara letar.

Okej tack så mkt.
så det är bara att installera itunes och synka över alla låtar från podden:D
Låter enkelt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-04 18:20
Ursprungligen av Orginel:

Okej tack så mkt.
så det är bara att installera itunes och synka över alla låtar från podden:D
Låter enkelt.

och vill du dra låtar från iPoden till datorn kan du köra www.ipodagent.com
fick känslan av att du var ute efter det nu också

Ursprungligen av erik:

och vill du dra låtar från iPoden till datorn kan du köra www.ipodagent.com
fick känslan av att du var ute efter det nu också

aaa va bra. d e väl samma sak ungefär som att dra dom till itunes.'
Tack du.

Dra över låtarna från hans dator direkt till din kompis iPods hårddisk. Sen så när han kommer hem har han dom på iPodens hårddisk och kan lägga dom var han vill på datorn.
Alltså dra från t.ex. mappen "musik" till iPodens hårddisk som du hittar när du öppnar "Den här datorn"

Ursprungligen av soprano:

Dra över låtarna från hans dator direkt till din kompis iPods hårddisk. Sen så när han kommer hem har han dom på iPodens hårddisk och kan lägga dom var han vill på datorn.
Alltså dra från t.ex. mappen "musik" till iPodens hårddisk som du hittar när du öppnar "Den här datorn"

Okej.. när jag ska lägga den på ipodens hårdisk ska jag lägga dem i den där mappen som automatiskt kommer upp när man kopplar in den via usb.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-12-06 14:11
Ursprungligen av soprano:

Dra över låtarna från hans dator direkt till din kompis iPods hårddisk. Sen så när han kommer hem har han dom på iPodens hårddisk och kan lägga dom var han vill på datorn.
Alltså dra från t.ex. mappen "musik" till iPodens hårddisk som du hittar när du öppnar "Den här datorn"

Men det är ju en omväg, särskilt om kompisens kompis har iTunes installerat. Då är det ju bara att plugga i iPoden och föra över direkt. Inget krånglande med mellanlagring (om man nu inte vill ha låtarna på hårddisken hemma också).

Ursprungligen av Spyder:

Men det är ju en omväg, särskilt om kompisens kompis har iTunes installerat. Då är det ju bara att plugga i iPoden och föra över direkt. Inget krånglande med mellanlagring (om man nu inte vill ha låtarna på hårddisken hemma också).

nix men han vill ha dom i itunes hemma-

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-12-07 17:42

Ja, dåså. Då är det som soprano säger. Glöm allt förvirrande jag skrev!

Okeej. men tack alla för era tips. men om det skulle hända er så kan ni göra på det sättet som han kom p att göra. det beror på hur många låtar ni ska ha isåfall. Man kan skapa en spellista och flytta hela bibloteket till den spellistan om sen ARKIV och där välj att bränn spellista så bränner du det på en dvd skiva . sen är det bara att lägga dom i itunes hemma

Orginel: Precis

Okeej

jag kör med en ännu enklare variant. Jag kör bara "visa dola filer" och kopierar hela music direkt!. Sen väljer jag "ordna itunes mappen" i itunes och vipps så försvinner alla "f48" mappar och allt.

Ciao

1
Bevaka tråden