Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4G's batterier till 3G

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
Första posten jag skriver nu
Undrar om någon vet om man kan använda 4g's batterier till 3g's iPodar. Det skulle vara bättre med 12timmar än ynka 8timmar som jag försöker klara mig med nu.

Tack på förhand
Erik

Har hört att det är samma batteri men att 4G p.g.a. smartare mjukvara tar "bättre vara" på kraften och att batteriet därför räcker längre. Är dock inte helt hundra på detta.

  • Medlem
  • 2004-11-16 16:52
Ursprungligen av Fredrikipod:

Har hört att det är samma batteri men att 4G p.g.a. smartare mjukvara tar "bättre vara" på kraften och att batteriet därför räcker längre. Är dock inte helt hundra på detta.

Då borde den mjukvaran släppas i nästa firmware kan man tycka? Måste nästan ha att göra med något hårdvarurelaterat, annars skulle väl firmwaren redan finnas ute.

Ursprungligen av 8fps:

Då borde den mjukvaran släppas i nästa firmware kan man tycka? Måste nästan ha att göra med något hårdvarurelaterat, annars skulle väl firmwaren redan finnas ute.

Kollade upp det och det är hårdvarurelaterat. Något chip som hade bättre strömförsörjning.

Firmwaren är redan ute. Den som är till 4G har jag nu dragit in i min 3G. Mycket behagligt med det lilla spelet "music-quiz" :)!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 21:51
Ursprungligen av karlzone:

Firmwaren är redan ute. Den som är till 4G har jag nu dragit in i min 3G. Mycket behagligt med det lilla spelet "music-quiz" :)!

LOL! det spelet kom till 3g vid förra julen

//C

  • Medlem
  • 2004-11-17 20:53
Ursprungligen av Archduk3:

LOL! det spelet kom till 3g vid förra julen

//C

.....han kanske har en seg dator......:D

Aha! Men då blev det lite ljust spriddet på detta

1
Bevaka tråden