Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple beställer 60GB diskar för iPod

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Toshiba börjar tillverka en ny 60GB hårddisk i storleken 1.8 tum med leveranser i Juli eller Augusti. Första kunden är redan klar: Apple har lagt en stororder och vi förutsätter att dom kommer hamna i iPod generation 4.

Idag har Toshibas toppmodell 40GB kapacitet med två skivor och den utökas till 30GB per skiva - totalt 60GB. Toshiba levererar redan 350.000 hårddiskar i månaden till Apple som hamnar i iPod.

Infoworld hade nyheten.

Nice Frågan är vad den kommer innehålla... iPoden alltså...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 17:28

Kommer säkert att hantera Apple Lossles codec. Kan tänka mig att dt kommer att attrahera en och annan audiofil som är skeptisk mot allt vad komprimering heter.

Najs!

Apple borde ju lätt kunna uppdatera firmware till de gammla ipoddarna så att losslessformatet funkar där me:)

När tror ni vi får se nya iPods presnteras då?

Om det kommer en 60GB iPod med riktigt snygg design (snyggare än iPod mini och vanliga iPod, om det nu går) så säljer jag min mini och köper en 60:a : )

Ursprungligen av funkyfreD:

Om det kommer en 60GB iPod med riktigt snygg design (snyggare än iPod mini och vanliga iPod, om det nu går) så säljer jag min mini och köper en 60:a : )

Får man köpa?

iJohannes, det får du säkert. Men jag tippar på att 60:an kommer ut i kvartal 4:a och då har säkert iPod mini kommit ut i Sverige redan.. Tänkte mer på en blocket annons : )

1
Bevaka tråden