Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låttitlar med kanji?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-13 18:22

Väntar på att min iPod Mini ska skickas från USA så att jag äntligen får en bärbar musikspelare. Min CD Walkman räknas inte - för otymplig.

Nu är det sisom så att jag har väldigt mycket jpop och således är låttitlar och artister oftast skrivna på japanska. I iTunes är det förstås inget problem, men hur blir det på iPoden? Man kan se på iPod 15 GB-displayen på Apples japanska hemsida att den har både katakana och kanji i menyerna. Det kanske är rätt självklart att då även låttitlar etc. kan ha det?

Blev lite osäker bara. Vill ogärna att det ska bli fula krusiduller, typ "2¤&@£\´{" istället för sköna kinesiska tecken

Den som vet närmare om saken eller bara har en teori kan väl hojta till

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 20:15

Japp!

iPod stöder andra typer, ja. Själv har jag en massa musik på kinesiska som fungerar utmärkt på iPoden. Problemet blir väl att då man ska "browsa" efter låten så finns dom alltid längst nere på listan. Drygt då man har 3000-låtar

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 20:57

Jag har också ett par fina japanska låtttitlar i min 'Pod.

  • Medlem
  • 2004-03-13 21:38

Perfekt!

Browseproblemet får väl räknas som ett överkomligt problem i det här fallet

Jag har väldigt mycket japansk musik i min iPod men ändå inga titlar i kanji/kana. Udda. Japanska menyer fungerar dock prima.

  • Medlem
  • 2004-03-13 22:59
Ursprungligen av Mats Björnström:

Jag har väldigt mycket japansk musik i min iPod men ändå inga titlar i kanji/kana. Udda. Japanska menyer fungerar dock prima.

Det låter märkligt. Hur kan du då hitta rätt, så att säga?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 23:03

????????????!

Edit: Tydligen klarar inte forumet Kanji

1
Bevaka tråden