Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

d-link 804 bråkar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis skaffat en d-link 804 och det är en sak jag inte kan råda bot på. När jag försöker ansluta till min egen webserver med mitt domännamn från datorn den ligger på så får jag alltid en time out. Men det funkar när folk utifrån mitt lokala nät försöker ansluta, så portkopplingen är okej i den riktningen.

Localhost, 127.0.0.1 samt det interna ip:t funkar hur bra som helst för att nå websidan, men hur kul är det.

Det sitter airport mellan d-linken och datorn med webservern, och jag har samrått med en kille som har likadan konfiguration, men med en d-link 704, och hos honom funkar det att gå in på servrar med domännamnet.

Kan tillägga att om jag försöker göra en traceroute så fastnar den i d-linken.

Någon som vet råd?

Just nätverk har inte varit min starkaste sida så om min förklaring låter lite rörig så vet du varför

Har själv en 804:a och råkade ut för samma problem. Kollade runt lite och detta är egentligen inte ett problem, det bara är så i den "fysiska" världen av routers. Eftersom webservern troligen sitter på ett statiskt IP (192..nånting) bakom 804:an och DNS:en där du har registrerat din domän pekar på din routers externa IP nummer (bostream eller nåt) så går det helt enkelt inte att routa till sig själv eftersom du sitter bakom routern när du surfar ut. Som sagt så funkar det interna IP numret och localhost då dessa är lokala adresser på ditt egna LAN.

För att göra en jämförelse med nåt annat så kan man säga att det går inte att stå utanför dörren och ringa på samtidigt som du står på insidan och skall öppna... (hur logiskt det nu än lät...)

ha en ruskigt bra dag!!

Det var ju inte så rörigt. Tycker att min problembeskrivning var värre i så fall

Men varför funkar det för killen som kör med en d-link 704 och inte med min 804? Det irriterar mig något oerhört. Och vad kan det vara gör att jag inte kan köra traceroute längre? Alla försök kommer ju bara till d-linken och sen blir det bara * * *.

1
Bevaka tråden