Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport basstation

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-04-16 15:03

Jag undrar vilka basstationer är kompatibla med mina macar med airport?

Jag tänkte köpa en ny basstation och kikar man så finns det ju rätt mkt och välja på, vilka kan alltså administreras från mac (med MacOS 9-X)

[ 16 April 2002, 15:03: Meddelandet ändrat av: maccis ]

Alla basstation som hanterar standarden 802.11b ska fungera. Det finns även en standard som kallas WiFi som brukar nämnas, alla såna produkter ska fungera.

Jag har en Netgear MR314 som fungerar bara finfint.

Jag vet att det har varit trådar om detta innan, jag har själv startat några, men det verkar som all gammal info försvunnit när de möblerat om i forumena... det går i alla fall inte att hitta längre.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-04-16 15:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Alla basstation som hanterar standarden 802.11b ska fungera. Det finns även en standard som kallas WiFi som brukar nämnas, alla såna produkter ska fungera.

Jag har en Netgear MR314 som fungerar bara finfint.

Jag vet att det har varit trådar om detta innan, jag har själv startat några, men det verkar som all gammal info försvunnit när de möblerat om i forumena... det går i alla fall inte att hitta längre.

Okej tack för svaret.

Hm, jag insåg att jag inte läst din fråga riktigt bra, du frågade ju vilka som gick att administreras från en mac också.

Många av dagens basstationer kan administreras via ett webbgränssnitt och då innebär det att en mac kan sköta administrationen, så fungerar t.ex. den Netgearrouter jag nämnde. Men kolla först innan du köper i så fall så att det finns en sån funktion, det kan ju finnas produkter som använder sig av speciella administrationsprogram och såna är tyvärr oftast endast för pc.

1
Bevaka tråden