Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla in TV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en ny mac-användare som har en iBook som jag kopplat ut till TV:n. Problemet är att bilden blir svartvit. Kan ni hjälpa mig och berätta vad det är för fel? Jag har dragit en S-video kabel till en Scartkontakt till TV:n. Jag har även testat diverse upplösningar och ställt in på 50Hz PAL, men icke.

Hejsan!
Är det någon som är intresserad av att köpa min utrustning eller delar av den?

Med vänliga hälsningar

Gunnar Reinerdahl

[email protected] eller 0734 48 29 00

* Fujica GX680 utrustning: 36 472 kr exkl moms.
Objektiv 65, 80, 125, 180. 2st. 6x8 magasin. Polariod magasin, prismasökare, 2st.batterier och laddare. Hård väska.
* Leaf DCB 1: 8 729 kr exkl moms.
* Pro Compact blixtpaket: 8 000 kr exkl moms.
* NY LaCie brännare: 986 kr exkl moms.
* NY Canon XL1S 16x zoom: 33 515 kr exkl moms.

Totalt: 98 574 kr exkl moms

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gustaf Gårdestig:
Jag är en ny mac-användare som har en iBook som jag kopplat ut till TV:n. Problemet är att bilden blir svartvit. Kan ni hjälpa mig och berätta vad det är för fel? Jag har dragit en S-video kabel till en Scartkontakt till TV:n. Jag har även testat diverse upplösningar och ställt in på 50Hz PAL, men icke.

Sök lite i forumet för iBook, PowerBook mm, där har detta ämne varit uppe flera gånger.

Tack nu hittade jag diskussionen! Jag sökte förut men såg den inte. Hursomhelst så löste det sig, jag använde en rca-kabel för min tv klarar inte s-vhs.

Jag har samma problem, får bara gråskala på TVn.

Så även om man har en S-video ingång på TVn betyder inte det att den klarar av S-VHS eller?

1
Bevaka tråden