Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boota från UWSCSI kort från en Beige G3

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-19 12:41

Hej på er.

Jag har ryckt ett Apple UWSCSI kort från en Beige G3 Tower och installerat i min Blå/Vita Mac. Det fungerar helt okej och jag kommer åt alla enheter som jag ansluter osv, men, jag kan inte installera systemet på nån disk ansluten till kortet och sen boota från den. Är det någon här som har erfarenhet av dessa kort som kan hjälpa till?

Kortet är ett ATTO ExpressPCI PSC, fast det verkar ha en Apple OEM ROM, och inte en "ATTO-ROM". Det identifierar sig själv på följade sätt i System Profiler:

Card Type scsi
Card Name Apple53C875Card
Card Model NCR,875
Vendor ID 1000
Device ID f
ROM# Not avalible
Revision 4

Jag har testat att updatera kortets firmware med Apples mjukvara:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25176

Men, den hittar inte kortet(?) Om nån här kan ge mig ett bra tips på vad som kan vara fel så hör gärna av er.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-19 12:44

Jag kanske ska nämna, att det går bra att installera både OS9 och OSX på diskarna, så det är inte där problemet ligger.

Problemet kommer sen, när jag startar om datorn - då ger den mig bara "mappen med blinkade frågetecken", vilket, enligt vad jag förstått, innebär att maksinen inte hittar en enhet att boota från..

1
Bevaka tråden