Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oriktigt datumformat

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-29 19:53

Datumformatet har ändrats i och med uppdateringen till UBB 6.0.4.

Det står numera

29. Januari 2003 19:45

vilket är fel.

Det ska så klart vara

29 januari 2003 19.45

vilket är svensk standard. (Boken Svenska skrivregler innehåller massor av bra tips om hur man bör skriva. Rekommenderas!)

(Ingen punkt efter dagens datum, månadernas och dagarnas namn med gemener, punkt, inte kolon mellan timmar och minuter.)

Tackar på förhand.

Tillägg:
Det finns också en hel del text som inte är översatt (Previous, Next osv) eller felaktigt översatt. Jag ställer gärna upp om det behöver fixas.

[ 29. Januari 2003, 19:59: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Tack för dina synpunkter Mondo!

Dessvärre innehåller UBB 6.4 endel buggar, vilket gör att samtliga texter inte kan översättas. Previous och next knapparna är inte översatta pga. att det är separata bildfiler. Vi arbetar dock ständigt med översättningar och förbättring av forumet.

Jag har nu ändrat så de inledande bokstäverna i månadernas namn är gemener. Punkten, och kolontecknet går dessvärre inte att ändra på.

/M

[ 29. januari 2003, 20:07: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-07 09:32

Inte för att nedvärdera Mondos inlägg, men andra har faktiskt redan påpekat just detta utan att få cred för det:
http://99mac.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=17;t=000326

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-07 09:39

Det är fortfarande mycket som är oöversatt eller felaktigt översatt. Ett exempel bland många: Det står "citera" när man citerar inlägg fast det borde stå "citat"... Jag har mejlat till Martin Björnström angående det flera gånger men inte fått något svar.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Det är fortfarande mycket som är oöversatt eller felaktigt översatt. Ett exempel bland många: Det står "citera" när man citerar inlägg fast det borde stå "citat"... Jag har mejlat till Martin Björnström angående det flera gånger men inte fått något svar.

[email protected] mailen går inte till mig utan till en grupp av admins (adolfsson/belak/jag) men jag har oftast inte tid att administrera medlemsmailen.

Det finns massor av grejer att fixa och det gäller att prioritera rätt. Jag har ett jobb att sköta och flera andra siter som är under utveckling parallellt - "det är mycket nu".

Kom med feedback som ovan så fixar vi det i den takt vi hinner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-07 09:50

Jag hjälper gärna till! Skicka filerna till mig (eller textfiler och skärmdumpar med det oöversatta materialet) så fixar jag det.

Å andra sidan: i phpBB 2.0 finns svenskt språkstöd med från början...

[ 07. februari 2003, 09:55: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag hjälper gärna till! Skicka filerna till mig (eller textfiler och skärmdumpar med det oöversatta materialet) så fixar jag det.

Det är inte så enkelt tyvärr - UBB består av ett tusental "wordlets" som sedan kan editeras genom ett webbgränssnitt. Det är inte svårt att uppdatera om man vet vad som behöver göras och jag är övertygad om att Belak fixar det på nolltid om han bara vet vilka ord som ska ändras.

1
Bevaka tråden