Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

733 mot 933.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har en quicksilver 733´a idag och kommer inom kort att kunna köpa en 933´a via personalköp på jobbet. men hur stor skillnad är det egentligen i praktiken mellan dessa två ? Har någon en praktisk erfarenhet av detta ?

933:an använder väl en senare sorts G4 processor (Apollo) så den är väl också marginelt snabbare per Mhz än 733:an. Annars är de väl rätt lika, kan inte komma på några skillnader (dvs permanenta, inte inräknat hårddisk, ram och grafikort som kan bytas ut).

Om 733:an räcker, vilket jag tror att den borde göra så ser jag väl ingen anledning att uppgradera. Om du nu verkligen vill uppgradera så tycker jag du ska välja dual 1Ghz maskinen. För där är det en märkbar skillnad.

Ett ord. Cache. 933an har rätt ordentligt mycket mer. Om det är QuickSilver-733an vi snackar om.

De nya 7455 (933 MHz) processorna har bättre IPC (instructions per clock) än de gamla 7540 (733MHz). Hur mycket snabbara - nobody knows, men cachen vil göra en större skillnad.

1
Bevaka tråden