Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-spelare spelar ingenting

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

DVD-spelaren i min G4/400 AGP har plötsligt slutat att läsa skivor. Det hände första gången från en vanlig audioCD "Kan inte läsa den här skivan, vill du formatera den…" Jag tänkte att det kanske är en konflikt mellan toast cdreader-tillägg och apple cd/dvd-drive-tillägg (fast det fungerade innan formateringsmeddelandeeländet satte igång.

Så, jag har stängt av den och zappat P-ram och gjort om skrivbordet. Ingenting händer - samma meddelande. Brännarens cdläsning slutade också fungera innan jag stängde av tillägget. Nu har jag satt på tillägget igen och brännaren fungerar (LaCie firewire). DVD-spelaren däremot är nästan helt död! Den försöker läsa lite, men spinner aldrig igång och det kommer inte upp någon formateringsruta.

Dessutom har jag uppdaterat från 9.1, som var systemet när det inträffade, till 9.2.1 - tänkte att nya drivrutiner skulle göra susen - men icke!

HJÄLP!!!

/el

[ 24-09-2001: Meddelandet ändrat av: Einar Lindgren ]

Kolla följande. dra ur kablagen (ström + ide-kabeln i båda ändar ) och sätt tillbaka dom. Hjälper inte det så kolla om det är Apple DVD Player 2.7 - tror att det är den versionen som du ska ha. Läs detta som kanske sätter dig på spåret igen:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120022

Risken är att din DVD Player (pgr + drivisar) inte är för AGP. Kanske en rengöring inte skulle vara av ondo, finns billiga special-cd för detta. Prova även på att stänga av "DiskBurner" som kan vara en felkälla... i alla fall så varnas man väl för detta när DiskBurner installeras, konflikt med Toast tror jag.

/// Olle \\\

1
Bevaka tråden