Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handkontroller till PS2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om ni har spelat ett first person shooter spel på PS2:an så har ni säkert irriterat er på kontrollen av siktet. Man styr siktet med den analoga kontrollen som följer med PS2:an och jag tycker inte det blir någon precision i siktandet alls. Man känner sig som en nybörjare.
Vill ha musstyrning eller liknande för just siktandet i såna här spel!! Vet någon om det finns sådant?

Det finns ju USB och firewire anslutningar på framsidan på konsolen men det funkar inte att bara koppla in en USB mus och tro att den ska funka.

USB möss och tangentbord funkar utmärkt att ansluta til len PS2, frågan är om spelet klarar av att hantera det som en controller. Det är nog tveksamt.

Det är just det som är grejen. Vore kanonbra om det fanns möjlighet att få tangentbord och mus att fungera i shoot-em-up spelen. Men som du säger så måste förmodligen spelen stödja dessa enheter

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-11-01 14:54

Detta e det ENDA skälet till att jag inte skaffat en PS2...

Tur att man mest lirar grymma bilspel för då funkar det rätt så bra med den analoga kontrollen till PS2:an, även om jag så småningom ska investera i en bra ratt för att få ut ännu mer av känslan i GT3

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-01-08 20:57

Hmm... klickar på diskusionen "Spelen går mycket trögt på min iMac G4 800MHz!" men kommer till "Handkontroller till PS2"... märkligt.

1
Bevaka tråden