Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TC Native bundle

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-28 16:13

Hej!

Har ni koll på ifall TC Works Native bundle är bra, såg att det kostade 2990. Eller finns det nyare mjukvarueffekter som är ljusår bättre för det priset?

Native bundle har ett par år på nacken och är "discontinued" hos TC, så det skulle inte vara mitt förstahandsval. Jag tror du kan hitta betydligt bättre pluggar för samma pengar hos andra tillverkare.

Man kan till och med få en begagnad UAD-1 Projekt Pak för 3000kr, fast då ska man nog räkna med att köpa till pluggar för lika mycket till innan man blir nöjd.

Vilken slags pluggar är du ute efter? Det är ju ganska blandat i Native Bundle.

UAD1 Project Pak går nytt för 350€, så det är definitvt en bättre affär.

Tycker man kommer ganska långt på medföljande pluggar också, även om jag köpte mitt beg och fick ett par extra med.

TC Powercore är lite halvdyrt nytt, men kolla begagnat, fick mitt för 2200:-, riktigt bra affär.

Det är iaf vad jag hade kikat på om jag hade haft 3000:- att bränna på effektpluggar, DSP-kort is the shit om man vill ha lite högre kvalitet...

  • Medlem
  • 2006-08-28 16:51

Tack för tipset, Jag är intresserad av en bunt "basic" pluggar ( reverb compressor EQ etc ) och tänkte att dom kanske kunde vara nåt.

  • Medlem
  • 2006-08-28 16:55

Peter H, har du testat Powercore compact? det borde bli mer snabbjobbat eftersom hårdvaran tar hand om effekterna, eller har jag fattat fel?

Vad jag vet är det samma effekter i PC Compact, det är bara skalet och mängd DSP som skiljer modellerna åt: TC Powercore comparison chart

Det är både för- och nackdelar med att köra DSP-baserat. Fördelen är att det avlastar processorn och att pluggarna ofta är bättre än vad som finns native, men å andra sidan tycker jag att UAD-1 börjar kännas lite åldersstigen när det gäller antal pluggar man kan klämma in, speciellt med de nyare effekterna (Neve 1073 och Roland Space echo särskilt). Samma sak gäller TC, antar jag.

När det gäller smör-och-bröd-pluggar finns det nästan hur mycket som helst. Själv gillar jag PSP (och Audio Damage, men de gör inte såna pluggar), men annars finns ju Wavearts och Kjaerhus som håller rätt låga priser och som folk brukar tala gott om. Waves Musicians bundle 1 & 2 är överkomliga de med oavsett vad man tycker om Waves som företag, och till och med URS går att klämma in i budgeten beroende på vad du prioriterar.

  • Medlem
  • 2006-08-28 17:25

Jag kanske ska tillägga att jag ska köra på en Intel Mac

Då är inte TC Native bundle någon bra idé att köpa.

Jag vet inte riktigt vilka tillverkare som har intelpluggar nu, men de flesta har sagt att de jobbar på saken.

  • Medlem
  • 2006-08-28 17:42

Menar du att inga VST pluggar funkar på en intel Mac??

Inga PowerPC-pluggar, oavsett om det är VST, AU, MAS, TDM eller RTAS, funkar på intelmacarna. Så du får nog ha lite tålamod om du inte vill köpa de som finns färdiga idag.

1
Bevaka tråden