Vart hittar man en Apple Studio Display 17 CRT?!?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-06 09:46

Alltså den här:

Vet någon vart man kan få tag denna snygga skapelse?
Det tog mig evigheter att ens hitta info om den på nätet...

/tobias

• Oregistrerad
  • 2002-08-06 10:40

IRL är den inte lika snygg. Såg en Illustratör i Malmö som hade en . Du kan ju annonsera efter en! Tror de blir svåra att få tag på! Apples CRT skärmar har varit kortlivade... De brukar lägga av efter två år!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-06 10:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
IRL är den inte lika snygg. Såg en Illustratör i Malmö som hade en . Du kan ju annonsera efter en! Tror de blir svåra att få tag på! Apples CRT skärmar har varit kortlivade... De brukar lägga av efter två år!

hehe, ok.
Jag läste också att den hade väldigt konstig anslutning - en vga-kontakt med strömförsörjning och USB.

Men fin är den på bild iallafall

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-06 10:56

Jag har för mig att Dialect har en sådan till salu i deras butik på Sandbackavägen i Umeå uppställd tillsammans med en Cube.

Den är lika snygg IRL. Jag har en. Knivskarp bild. Startar min G4 genom att trycka på knappen på skärmen. Fungerar galant.

• Oregistrerad
  • 2002-08-07 19:30

Jag har också en och inte har den någon sunkig VGA utan en snygg och prydlig ADC-kontakt, så det så! Den är dessutom mycket snyggare IRL! För att inte tala om hur många fler färger den har än dessa nya TFT-plattor!

[ 07 Augusti 2002, 19:33: Meddelandet ändrat av: Micke Seid ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::

Ho, ho, du måste prata om den billiga skiten som såldes med Performa datorerna.
Jag anser att Apple haft mycket fina skärmar som hållit i många år.
Är man kräsen så skall man byta skärm vart 3 år även om man har en Barco för 35.000.-

• Avstängd
  • 2002-08-09 16:08

Humm, jag vill ha en Blå Apple 17" CRT... skulle matcha min Blueberry iGnu och min numera G4-Wannabe-formade-Blåfärgare-låda till PC´n Lite tråkigt med beige skärm? JA!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-10 02:50

Kolla i köp/sälj… Det finns en kille som sälja två 17" Apple Studio Displays. Hittar du inte annonsen så vet jag vem han är IRL so to speak…

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-08-10 19:45

Sett en på Mactun i Karlstad som bara står.

• Oregistrerad
  • 2002-08-10 22:47

Vi har den blå StudioDisplay:en som såldes samtidigt med G3:orna på PowerPC

Nya i kartong, som vi lyckats placera lite fel på lagret och därför finns de kvar.
Kan alltså levereras på måndag.

• Avstängd
  • 2002-08-12 00:55

Synd att man é kort på cash

I just love that monitor

• Oregistrerad
  • 2002-08-12 20:53

Jag har också en sådan skärm, och är riktigt nöjd. Skarpaste skärmen jag någonsin har haft. Hur mycket är du berädd att ge för skärmen? Inte för att jag direkt har funderat på att sälja men man vet ju aldrig.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-17 15:42

Ska ev byta till platt och skulle i så fall vilja bli av med min, vad vill du ge för den. Finns i GBG.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-17 16:18

Den blåvita ASD 17 tum är visserligen skarp och bra men min drabbas av det ökända "pop dim zoom"-problemet emellanåt*. Jag kan därför inte rekommendera ASD. Köp en Sony-skärm istället eller en platt skärm av god kvalitet.

*Det säger POPP! och så "exploderar" skärmen för att därefter gå tillbaka och bli normal igen. Det beror tydligen på en elektrisk urladdning i högspänningsdelen. Skärmen har varit inlämnad hos Core Apple Center för service men felet består...

[ 17 Augusti 2002, 16:20: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Oregistrerad
  • 2002-08-17 17:53

blå StudioDisplay:en verkar inte ha flatscreen... Det går ju inte...

• Oregistrerad
  • 2002-08-17 18:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Ho, ho, du måste prata om den billiga skiten som såldes med Performa datorerna.
Jag anser att Apple haft mycket fina skärmar som hållit i många år.
Är man kräsen så skall man byta skärm vart 3 år även om man har en Barco för 35.000.-

Nix. talar om Apples CRT skärmar som tex den stora 21" skärmen. Statstiskt så har den en livslängd på lite över 24 månader... Vet om fyra som har haft den livslängden med +- en eller två månader... Det skrämmande var att det var helt olika företag.

sen självklart byter man Barcoskärmarn efter tre år, de är ju avskrivna då!

Jag ska ta och förbättra statistiken en aning... Har en Apple Multiple Scan 21 Display på jobbet.
Den står som scannerskärm, igång i snitt 6 tim per dag.
Kollade upp våra skärmar tillsammans med fotoläraren i fredags, den ligger på 5 - 6 plats bland cirka 65 skärmar i fråga om klarhet och färgåtergivning, spöar nya Sony 430 med hästlängder.

21-an är inköpt 94-95 nånting...

1
Bevaka tråden