Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt från Propellerhead

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad det är har jag dock ingen aning om, men det tycks av allt att döma vara någon form av ljudinspelare, helt oväntat i så fall. Lyckas man klura ut vad det är så kan man vinna ett gratis exemplar av det dessutom. :eek:

Läs mer och lyssna på ljudklippen

  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 14:10

Kul. Oavsett vad man tycker om Reasonmixern så är de väldigt duktiga på kundkontakt. (Riktigt genialiskt blir det om det visar sig att deras R&Davdelning smällt ihop tävlingen för att få ihop bra idéer till nya produkter. )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-24 17:09

En mjukvaru-GM-synth ..?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 23:01

nu har ja gissat på vad det är, men ni får inte veta va ja tror de e...

Ursprungligen av fredrik_e:

nu har ja gissat på vad det är, men ni får inte veta va ja tror de e...

Varför inte? Om du tänker på tävlingen så spelar det ju ingen roll om du redan mailat in ditt svar, eftersom det är de som svarar först som vinner.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 23:42
Citat:

Varför inte? Om du tänker på tävlingen så spelar det ju ingen roll om du redan mailat in ditt svar, eftersom det är de som svarar först som vinner.

det har du ju rätt i... nå ja gissade på en refill med pop/rock-ljud...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-24 23:42

Jag har gissat på nån typ av trumgrej, GM-modul var jag lite inne på också men jag blev lite undrande över gitarrerna, de lät rätt bra. Distade gitarrer brukar ju inte vara GM-modulers mest övertygande ljud:) . Det var ju trummor i båda snuttarna och jag tror att de inte var riktiga, så därför tror jag att det är nån trumgrej de har gjort.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 23:53

Min gissning/förhoppning är att Scream4 har vuxit till sig och flyttat hemifrån så att man kan köra något liknande som VSTi. Jag gillar "allt-i-ett"-konceptet och hur den kan få det mesta att låta roligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-25 00:11

Oberg: det hade varit grymt, jag har fått lite blandade intryck av reason men just scream4 är jag helt kär i. När jag har lekt lite med reason har jag använt den på i princip allt...

  • Medlem
  • 2004-09-01 12:21

En drum refill :>

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-01 12:40

Aha. En egen megasuperhyper drumkits from inner devilroom!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 22:37

Jag var nära, gissade på att det hade med trummorn att göra. Gissade helt fel dock

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-09-01 23:14

SÅ bra låter det väl inte? Electromechanical var kul en kvart men lät ändå bra vid första lyssningen...

Det här var väl ändå ett trött försök att hypa något ganska odramatiskt? En ny refill. Jaha... Man fick ju helt klart intrycket att det skulle vara en ny produkt. Eller var det bara jag?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 08:29

Nix, med det här upplägget trodde även jag att det var stora saker i görningen. De här trummorna låter säkert kanon men var-det-verkligen-allt?-känslan är ganska slående.

(...det kan också vara så att jag är lite grinig över att jag inte gissade rätt. )

1
Bevaka tråden