Vad skall jag köpa för imac???

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-01-05 00:46

Hej!

Jag är en PC användare som nu har haft PC i drygt 10år. Tycker om att lära mig nya saker. Har länge beskådat Mac världen men har i princip aldrig någonsin använt en Mac (på sin höjd tittat på skyltexemplar i affärer)... så min nyfikenhet gör mig snart galen. Det gör ju ingenting att Macen är snygg dessutom...

Så därför funderar jag starkt på att skaffa någon form av iMac. Dock har jag inte så mycket pengar (då jag är student) så därför funderar jag att köpa en begagnad imac.

Vill ha en så ny imac som möjligt för så lite pengar som möjligt. Ge mig exempel på en bra kompromiss... Vill helst inte ge mer än 5000-6000kr. Vad får man för det?

• Medlem
  • 2003-01-05 01:06

Med lite tur kan du få en G4/400-500 för det. Beroende på vad du tänker använda den till är det inget dumt val heller. Du kan nog få en iMac (utan plattskärm) också, men G4:an är lite snabbare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-05 01:06

För det borde man väl få en G4 i alla fall, utan skärm. Men skärm kanske du har redan?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-01-05 01:16

G4:an är en så´n "burk" eller? Vill nog hellre ha en imac då den är snyggare.

Vad jag skall ha imacen till? Vet faktiskt inte... mest är det för att jag aldrig har använt en mac och då jag är så fruktansvärt nyfiken så känner jag att det skulle vara kul att helt enkelt köpa en och börja testa.

Annars kan man väl säga så att jag kommer använda den till det som den klarar av. Eftersom jag inte vet vad jag får för 5000 spänn så är det i princip det enda jag kan säga...

Förklara gärna för mig oxå vad de olika beteckningarna innebär. Jag söker ju givetvis på nätet men det underlättar om ni förklarar oxå.

• Medlem
  • 2003-01-05 01:21

Du får kolla här och försöka bilda dig en uppfattning om utbudet. Priserna som står angivna där är ofta ganska högt räknat.

• Medlem
  • Karlstad