Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 550 engelskt OS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tips: Svenska Applestore har för tillfället (?) Powerbook 550 med engelskt OS (svenskt tangentbord) - MEN enbart om man väljer den med 20 GB - kort leveranstid.

Olle

Man kan nu på AppleStore välja att få engelskt OS till alla bärbara datorer. Allt annat är på svenska (bl.a. tangentbordet) förutom OS som är Z-International (tror jag?)

Mnja... när jag i morrse beställde min Powerbook 550 så var man noga att påpeka att detta bara gällde om man valde standardkonfigurationen, dvs. 20 GB - jag försökte få amerikanska OS´et till 30 GB men det sa man nej till. Skulle gissa att "snabbare", 667MHz har defualt 30 GB och att man till den då kan få engelskt OS. Man pekade noga på ordet "standardkonfigurerat". Sak samma jag har redan amerikanska samt uppdatering skivorna... fast 30 dagars väntetid är allt bra länge.

Olle

Olle, du råkar inte veta om de skickar med dubbelt ram till dessa maskiner också ? Om man kollar på sidan för dubbelt ram erbjudandet, http://www.apple.com/se/promo/doubleram/ så finns inte modellen med Eng MacOS med (modelbet Z03Y3). Saxat från den sidan:

Citat:

Erbjudandet gäller vid följande konfigurationer när du köper en berättigande PowerBook G4:
M8362*/A PowerBook G4 550 MHz
M8363*/A PowerBook G4 667 MHz
Z04Y PowerBook G4 CTO

Undrar om apple blåser oss ? Man får den levererat snabbare men går miste om 128 extra RAM.

[ 25-10-2001: Meddelandet ändrat av: Henrik Andersson ]

Nej tyvärr så tänkte jag inte på att fråga dom om detta... lättast är nog att slå en signal till dom och fråga. Något som som var positivt var att dom gått ned från 30 dagar till 25 för 550-modellen (30GB) i alla fall om man tror på vad som visas om man "provköper".

Olle

Fick svar på mitt mail till Apple. Dubbelt ram även till de modeller med Engelskt OS ! Skönt att få reda ut det frågetecknet !

[ 26-10-2001: Meddelandet ändrat av: Henrik Andersson ]

1
Bevaka tråden