Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Protools-VSTi

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-02 13:24

Finns det något sett att köra in VSTi i Protools LE

ReWire?

Antar att du kör PT LE på XP... I nuläget går det inte. Dock, har jag hört, så håller fxpansion på att ta fram en VSTi Host för PT som ska gå att köra via ReWire2. Men hur långt framskridet det är har jag ingen aning om.

Du får helt enkelt vänta ett tag eller köra RTAS.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-03 21:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av lait
Finns det något sett att köra in VSTi i Protools LE

ReWire?

PC? Mac? XP? OS9? OSX?

Det går. Jag kör Cubase och PT ihop på samma burk. MIDI från PT går in i Cubase.

Coolt! Så det funkar faktiskt? Nå, med nya LE så borde det ju faktiskt det. Inte illa!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-03 22:20

Ursäkt att jag var oklar,men jag kör XP.Jag vill köra VSTi
i Protools

Nej, är svaret, inga VSTi direkt i pro tools, däremot som de andra säger, kan du styra t.ex. cubase med PT och med det också få tillgång till vsti.

Men nya PT körs väl på XP med ASIO-drivisar och hela klabbet. Då borde det ju faktiskt funka på ovan angivna sätt. Coolt isåfall!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-04 19:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av lait
Ursäkt att jag var oklar,men jag kör XP.Jag vill köra VSTi
i Protools

Ok d¨vet inte jag hur man gör, men på Mac så:

Skapa 1-2 nya IAC i OMS
Från PT ( i ett midispår) välj IAC 1 och det midi (vilket man behöver) channel som VSTi är på.

Cubase måste stå på Multirecord Channel split

Det roliga är att precis samma sätt är det att koppla Reason ihop med PT under OS9.

Men. Cubase/Reason kan INTE använda PT ljudkort, det krävs en annan. Vilket är bra för att Mac har inbyggda . . . Sedan får man bounca VSTi/Reason till audio för att få in ljudet.

ELLER!!

Skaffa ett ljudkort med ADAT lightpipe/SPDIF och lyft över ljudet till PT och mixa där.

Men men, Kräver processor kraft/minne/etc det är inte riktigt stabilt men för att få in en Sampler modul (NN_XT) i PT så räcker det till.

Ibland fungerar allt toppen ibland så suger det totalt . . . måste bero på Planeternas position . . .

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-04 19:09

Xis: Det finns ASIO-drivare åtminstone till Digi001 som funkar utmärkt för t ex Reason - bör rimligen även funka med Cubase (OS9). Och i och med nyare PT på OS X är integrationen via ReWire kanon, OMS IAC är ett minne blott.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-05 00:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Xis: Det finns ASIO-drivare åtminstone till Digi001 som funkar utmärkt för t ex Reason - bör rimligen även funka med Cubase (OS9). Och i och med nyare PT på OS X är integrationen via ReWire kanon, OMS IAC är ett minne blott.

Öhhh . . . förstår inte vad du menar.
ASIO har funnits länge till Cubase för att använda med 001 kortet.

MEN

Det går inte att köra Cubase och PT samtidigt genom kortet.

OMS IAC är _inte_ ett minne blott. Används i de flesta proffs studios, därför att vi kör OS9. Och ingen som jag diskuterat med kommer att byta till OSX på nåt år.

1
Bevaka tråden