Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook - grafikkort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-09-09 21:34

Kan man hoppas på att apple inom kort (6mån eller så) uppdaterar grafikkortet till t.ex. geeforce2go på iBooken eller måste man köpa en TiBook för att få med ett vettigt grafikkort?? (under förutsättning att den blir uppdaterad efter paris)

iBooken och Powerbooken lär båda bli uppdaterade på alla möjliga sätt, inom 6 månaders tid. Kanske blir det en ny Powerbook G4 på Paris/Seybold i slutet av månaden. Ny upphottad iBook framemot November, inför julförsäljningen?

Jag tror inte det dröjer länge innan vi har mer än 8MB grafikminne i de bärbara. På tiden är det också. Geforce 2 Go finns i 16, 32 och 64MB, så de är bra alternativ vad jag vet. Möjligen är kortets höga strömförbrukning ett problem, men nVidia har en lösning på gång som skall fixa detta.

[ 09-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

ATIs nya Radeon Mobility kort ska ju vara något i häst väg. Bätter en nVidias to go. Drar mindre ström och så. Har inte läst så mycket om det. Hoppas bara att jag kan uppgradera min Ti något av dessa bättre kort när de kommer till Apples bärbara.

  • Oregistrerad
  • 2001-09-10 11:26

Kommer det att vara möjligt att byta grafikkort själv på en iBook/TiBook, det trodde jag inte??

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-10 22:10

Räkna inte med att Apple kommer att trycka i ett nytt ATI kort i en av sina datorer, däremot kan ni räkna med GeForce 2 MX i iMac, GeForce 2 Go i iBook, någon fetare version av GeForce 2 Go i TiBooken samt GeForce 3 över hela G4a linjen sinom tid. Hoppas inte på att Apple kommer att krama om ATI igen som dom tidigare gjort... Apple har nog tröttnat.

Jag har ändå en STARK känsla av att jag kommer att få äta upp dessa ord så småningom... Jag vet inte varför men det kommer jag nog

Ja Zaphod, frågan är nog om inte NVidia går under nu när Apple valt dem istället för ATI. Jag tycker faktiskt redan att ATI börjar bättra sig. Hur som helst så tycker jag som någon annan i forumet nämnde att de inte borde låsa sig vid en tillverkare. Det bästa vore om man kunde välja kort i så många datormodeller som möjligt. Valfrihet är oftast inte fel, oftast...

1
Bevaka tråden