Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2003-03-04 08:45

Hej alla. Jag har äntligen bestämt mig för att köpa en iBook. Har velat lite mellan den minsta modellen (700 MHz) och ett snäpp större (800 MHz med CD-brännare). Nu börjar det luta åt den större modellen, eftersom det ju kan vara trevligt att kunna titta på film om man så skulle vilja. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till. Antagligen blir det mest till ordbehandling, men även lite arkiverande av digitala bilder och kankse några spel. Inga tyngre saker i alla fall. Nu undrar jag om ni tycker att jag "tänker" rätt. Är detta vad jag ska ha? Behöver man verkligen Apple Care-paketet? Är det bättre att köpa den mindre modellen och en CD-brännare till, som jag även kan ha till min iMac? Kan jag koppla ihop iBook och iMac på ett enkelt sätt? Behöver jag mer minne? Vad tror ni???

Jag skulle definitivt köpa 800 Mhz-modellen med brännare. Tycker att den ger mest för pengarna.
Att ha inbyggd brännare i laptopen känns smidigast tycker jag. Ja, du kan koppa samman iMacen och iBooken med en Ethernet-kabel (kanske bör vara en s.k. korskopplad variant), eller om du kanske har en router så kan du koppla ihop dem i den. Sen är det "bara" att aktivera fildelning och tjoff så kan du hämta/lämna filer i hög fart.

Om du behöver bränna backup-filer från iMacen skulle du kunna sammanställa en imagefil i Roxio Toast och sedan föra över denna till iBooken och bränna. Lite bök, men billigare än att köpa en extern brännare. Lägg hellre de extra pengarna på att maxa ut minnet på iBooken - ett måste om du kör OS X i synnerhet...

Lycka till!

Hej... Iofs har jag ingen bärbar (ännu) men genomgående så är det mkt sort plus om man har mkt RAM minne i datorn. Visst är det smidigt med inbyggd brännare, bara att bränna det man vill ha rakt av oavsett vart man befinner sig.

Själv så är jag mest sugen på PB 12:an (Powerbook) en uppbiffad iBook

Inte lätt att välja inte... Lycka till iaf!

Det är ju coolt att kunna bränna en bland-CD till sin polare while on the road... Brukar impa!

Jag skulle tveklöst säga 800 MHz-modellen. CD-brännaren är väldigt praktiskt när man vill ta backup eller göra en musikskiva eller liknande. Men förut det så får du även 50 procent mer hårddisk och dubbelt så mycket grafikminne, vilket är bra då du kör Quartz Extreme.

1
Bevaka tråden