Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook insomniac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iBook 700 har allvarliga sömnproblem. Den somnar fint när jag stänger locket, men vaknar om jag t.ex. ska lyfta upp den eller flytta den. Vaknar också spontant om jag har den i sin väska. Otroligt störande att packa upp en het iBook med 15 % batteri kvar.

Det verkar ju vara fel på "sensorn" eller vad det är som håller koll på om locket är stängt eller inte. Kan man fixa det själv? Eller kan det rentav bero på mjukvaruproblem? Är det här förresten vanligt, fler som har samma problem?

Ciryon

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-12-19 09:53

Min ville inte somna alls ett tag (kör OS9.1) och när jag kollade efter uppgraderingar så fick jag ladda ner något som hadde med srömsparar programet att göra, sen har allt funkat fint. Kommer inte ihåg vad det var för fil.

Testa att göra en sökning angående ditt problem här.

[ 19 December 2002, 10:57: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-19 17:15

Det är väl en magnet-kontakt som visst kan gå sönder. Prova att söva den och vända och vrida på datorn och se om den väcker i något visst läge, det kan ju vara magneten som har kommit loss. Jag har sett problem på en PBG4 som tappade stänga-locket-funktionen totalt. Rätt trist.

1
Bevaka tråden