Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det knäpper i högtalarna när jag använder AirTunes!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-07 09:59

Tjena! Jag använder AirTunes och tycker såklart det är bra på alla sätt, mycket bekvämt att kunna kontrollera stereon var som helst ifrån i lägenheten. Att varken det eller iTunes funkar med ogg är beklagligt och dåligt, det är det format jag föredrar och nu tvingas att inte använda. Trist att Apple sätter begränsar sina användare på den punkten. Nåja, i övrigt funkar det i alla fall utmärkt och jag är mycket nöjd. Dock är det en sak som stör mig. När jag har allt ihopkopplat (datorn och stereon via Airport) men inte för tillfället spelar någon musik så hör jag knäpp eller sprakanden i högtalarna med ganska långa men jämna mellanrum. Inte så kraftiga att man tror att högtalarna skall ta skada, men definitivt obehagliga. Vad beror detta på och hur kan man göra något åt det?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-07 12:05

Ogg i iTunes

Själv använder jag ogg utan problem, se vidare här. Jag kör dock Windows än så länge...

Det som knäpper/sprakar är troligen störningar som kommer via elnätet. Ett nätfilter borde hjälpa. Lycka till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-07 21:20

Jag upplever samma sak, och det beror garanterat på att inte AirPort Express har så stora kondingar att rensa bort nät-transienter med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-25 19:42

Var kan man få tag i ett nätfilter och vad kostar ett sådant?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-25 20:06

Här kan du nog hitta det du behöver plus info om varför det knäpper!
http://www.svalander.se/index.html

1
Bevaka tråden