Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med airport/internet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-06 14:33

Hejsan!

Jo, jag köpte med en beg. iBook G4 för en vecka sen som fungerar utmärkt.

Efter att ha gjort en del förändringar (mer minne + tiger) så fungerar det inte att surfa över airport längre. Jag delar internet via airport från min mac mini.

Minnet är köpt på macoteket, 256MB, och ser ut att fungera utmärkt.
Jag uppgraderade till OS X Tiger igår och installationen ser ut att ha gått bra.

Jag får kontakt med nätverket men det går segt som smör att surfra, dels med Firefox och dels med Safari. Jag lyckades dock få igång en nedladdning och hastigheten var det inget fel på, 400kb/sek. Det tar väldigt lång tid att ladda sidorna, om jag ens kan få upp dom.

Jag har kontrollerat så att airportkortet sitter i ordentligt och att kabeln till antennet sitter där den ska.

Några tips? Är mycket frustrerande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-06 15:59

Poze,

Välkommen till 99mac, din räddare i nöden!!

Prova att göra en sökning här på 99mac, då det finns en uppsjö av trådar/inlägg som tar upp just de problem som du har med AirPort !!

Personligen tror jag det är buggar i de aktuella/senaste drivruntinerna från Apple (glöm inte var du läste det först.)...;)

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-06 16:09

Springer alltid vilse på er sida

Angående problemet så löste det sig med en ominstallation... hade visst tagit bort för mycket filer när jag gjorde en rensning med monolingual.

Tack för det snabba svaret

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-08 22:23

Ok, tyvärr var detta inte en långsiktig lösning...

Vissa sidor fungerar bra medan vissa inte fungerar alls.

Jag får upp detta meddelande i systemmeddelanden på min värddator, en mac mini:

Dec 8 22:18:26 oscar-martenssons-dator mDNSResponder: Repeated transitions for interface en1 (10.0.2.1); delaying packets by 5 seconds

Börjar bli riktigt desperat på en lösning... vill ju att det ska fungera ordentligt.

Senast redigerat 2006-12-08 22:34
1
Bevaka tråden