Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ATI kort

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-11-25 14:44

Först och främst så vill jag påstå att de är nog fler än jag som går vilse på ATIs sida i jakt på nya drivisar m.m

Jag har en iMac G5, modellen med med "Ambient lightsensor" manicken, Rev.B eller nått.
En dag skulle updatera saker och ting till dess grafikkort "ATI Radeon 9600".
Väl inne på ATIs sida börjar letandet där jag bilr helt förvirrad på all "pro" m.m tillläg på korten men tar det som ser bäst ut.
Nu påstår ATIs "ATI Displays" tillägg i Systeminställningar att kortet har 64MB VRAM när Systeminformationen fortfarande uppger det rätta dvs 128MB. Se bifogat screenshot

Nu har jag två frågor:
1. Vilka siffror gäller och påverkas någonting?
2. Går det att ändra tillbaka med tanke på att de var en ändring av Firmwaret?

ok, kanske blev tre frågor men är ytters tacksam för alla svar.

/jacob

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-12-16 15:46

är det inte ens någon som kan gissa eller skämta om min situation?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-16 16:10

1. Tror inte att sifforna spelar någon roll i det här sammanhanget. Kan vara nått så löjligt som en bug i drivrutinen som skriver 64 mb istället för 128! Om du har något spel som du spelat flitigt på maskinen innan du uppgraderade drivrutinerna så testa spela det igenom och "känn" efter om det är någon skillnad!

2. Ingen kung på drivrutiner på Mac men det bör finnas en avinstallation i installations programmet för installationen (haha...) Så ladda ner den senaste drivrutinen för kortet du har och kolla alternativen du får upp under installationen eller i den mountade katalogen!

Nått jag har frågat folk om på forumet som har med just Ati kort att göra är: Hur får du upp inställningarna för Radeon kortet? (som du har på bilden) Jag hittar det ingenstans! Inte heller drivrutiner till mitt x1900 xt kort heller!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

1
Bevaka tråden