Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nytt eller laga gammalt?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skärmen på min Powerbook G3 Pismo har fått en irriterande missfärgning. Den har blivit rosa i nedre vänstra hörnet, det syns framförallt när skärmen startar upp, men verkar öka i omfattning på senare tid.

Jag funderar på om det är värt att byta skärm - ca 5 000 kr eller om man skall fundera på en helt ny dator - 20 000 - 30 000 kr.

Det vore intressant att veta specs på de kommande Powerbookarna. Det är inte tillräckligt stor skillnad på min Pismo och de nuvarande Tibookarna för att köpsuget skall ta över.

Pismo -> iBook är väl inte ens en uppgradering?

Snälla, hjälp mig!

Jag skulle absolut inte byta skärm för 5000 kr. Det känns väldigt tveksamt att satsa så pass mycket i en rätt gammal dator, som du ändå kommer att bli tvungen att byta ut snart. Jag skulle nog leva med missfärgningen så länge det går, sen skulle jag köpa mig en ny och fin iBook.

Men jag föreslår att du väntar till de nya iBook/TiBook:arna släpps (5:e nov?). Skärmen är väl trots allt inte obrukbar ännu?

/M

1
Bevaka tråden