Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varm TiBook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och jobbar med min ljuvliga tibook och helt plöstlligt börjar den låta som bara den....har inte hänt tidigar. Den är het som en finsk bastu så det jag undrar om det finns en fläkt i den som kan hoppa igång och börja låta eller om det är nått fel på burken...

//Fredrik

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Wilén-Fast:
Jag sitter och jobbar med min ljuvliga tibook och helt plöstlligt börjar den låta som bara den....har inte hänt tidigar. Den är het som en finsk bastu så det jag undrar om det finns en fläkt i den som kan hoppa igång och börja låta eller om det är nått fel på burken...

//Fredrik

Yes, sir. TiBooken har en fläkt som slår igång när den blir för varm. Förhoppningsvis är det den som låter som bara den. Fläkten har en tendens att dra igång när du arbetar länge och med tunga grejor, till exempel när du spelar upp en film eller jobbar rent mycket allmänt. Då drar i alla fall min fläkt igång. Fläkten har även olika lägen, är det inte så tugnt så går den inte för fullo. Men som när man spelar en DVD film så går den ofta igång på snabbaste läget, och då hörs den. Samt om man spelar Q3 händer samma sak, och du har säkert märkt att TiBooken blir otroligt varm vid Powerknappen, det finns faktiskt en gammal tråd om det här.

Men, att den låter mycket och är varm är helt normalt, tänk dig den värmeutvecklingen som G4:an avger, klart att fläkten slår igång ibland

1
Bevaka tråden