Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows offline, Mac OS online?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aja, jag funderar på att skaffa en WIndows-installation på Macen (Gud förlåte mig) för att spela mina dyrköpta spel på macen.
Och för att slippa köpa ett Anti-virus så tänkte jag koppla ur nätverkssladden då jag kör Windows, och tanka ner diverse uppdateringar via Mac OS.
Skulle det gå? Är jag för paranoid om jag tror att jag får virus på datorn då jag kör Windows hela tiden offline, men sen kör Mac OS påkopplat?

Kör du windows och får virus så får du det i den partitionen, du kan inte plocka upp virus i Mac OS som sedan sprider sig till windows. Du kan tyvärr inte komma åt MacOS partitionen från Windows Partitionen (eller tvärt om) - rätta mig om jag har fel.

Men man kan ha som tumregel att aldrig köra en Windows-burk utan antivirusprogram.
Vill du inte köpa ett så kan du ladda ner gratisversionen av avast. (www.avast.com)

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-11-02 13:16

Det är bara att inaktivera "Anslutning till lokalt nätverk" ("Lokal area network" på engelska) i windows så har du ingen nätkontakt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-02 15:52

Om man formaterar windowspartitionen i NTFS så kan man läsa den från OS X men inte skriva till den. Formaterar man windowspartitionen i FAT32 så kan man läsa och skriva till den från OS X.

Tack för korrektionen, jag är ledsen om jag har förvirrat någon med min okunskap.

Tackar för responsen! Då vet jag... hjälpsamt forum det här...

1
Bevaka tråden