Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-problem på iMac G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På iMacen finns 3 USB-portar som alla har fungerat felfritt fram till igår. Då hittade den inte kameran helt plöstligt, och jag har provat alla USB-portar, inklusive de två på t-bordet. Inget funkar. Men t-bordet och muset funkar i samtliga portar. Samma sak gäller subwoofern har jag nu upptäckt.

Hur kan det helt plöstligt sluta fungera?

Kan det vara så att din kamera kanske inte fungerar som den skall?:p

Checka den vid en annan dator. Det kan tom vara kabeln som är trasig eller batterierna.
Sen kan du även kolla skivrättigheterna skivverktyg - kanske någonting ha blivid fel där.
/Lycka till...

Nej, när jag kopplar den till min iBook fnkar det perfekt. iPhoto kommer upp och frågar om import. Jag hittar inte heller kameran eller suben i Systeminformation.

Ja då kan det vara driverrutinen!
Men kolla först med skivverktyg och starta om datorn...

  • Medlem
  • 2006-11-01 19:01

Jag har goda vänner som har liknande problem med en iMac G4. Nätverksporten verkar helt död, man får ingen signal över huvud taget, när man kopplar ADSL-modemet till andra datorer fungerar det hur bra som helst.
Jag försökte då koppla in en liten USB pryl som gjorde att man skulle kunna ta emot det trådlösa nätverket. Detta verkade heller inte fungera, USB-prylen lyste inte över huvud taget. Sedan kopplade jag in en USB mp3 spelare och där fick vi heller inga indikationer på att datorn känner av prylen. Dock fungerar både tangentbord och kamera som kopplas via USB.
Det känns som det spökar..
Någon som har några tips?:)

Startat om samt försökt hitta något på apple.se/support men utan framgång. Skivverktyg? Jag har reparerat behörigheter etc..

1
Bevaka tråden